اواسط وقت چهارشنبه بود که ناگهان اسکرین‌شات‌هایی از دایرکت‌ پیج سالومه سیدنیا، مجری شبکه «من و تو» منتشر شد و برای چند ساعت اخبار مربوط به مجری شبکه ماهواره‌ای همپای اخبار «کرونا» دیده می‌شد.

فهرست بلندبالای افرادی که با سالومه در ارتباط بودند اگر که «کرونا» در میان نبود می‌توانست به مثابه یک بمب در فضای هنری جامعه عمل کند و خیلی از نسبت‌ها را عوض کند. هر چند که هنوز به طور شفاف مشخص نیست آیا این چَت‌ها واقعیت دارد؟ جعلی‌ست یا نه؟ آن‌چه که بعد از افشای این چت‌ها اتفاق افتاد جالب توجه بود.

شهره سلطانی در اظهارنظری کوتاه گفت: «این چت‌ها جعلی‌ست»، علی انصاریان هم گفته که «باید ببینیم و فعلا ندیدم» و باقی اظهارنظرها هم در همین سطح بود و تنها پرویز پرستویی بود که به شکلی مفصل ماجرا را توضیح داد: «در زمان اکران فیلم «بادیگارد»، بنا به دعوت برگزارکنندگان، راهی کانادا بودم که در فرودگاه، خبرنگاری از من درباره سردار سلیمانی پرسید. به آن خبرنگار گفتم آنچه من از سردار سلیمانی فهمیدم این بود که از نظر سردار، جنگ تمام نشده و پای او روی زمین بند نیست.

فیلم این مصاحبه، پخش شد و آن ور آبی‌ها به من حمله کردند و حتی در ونکوور، علیه من به‌عنوان نماینده نظام، تجمع کردند.

روزی که سردار سلیمانی شهید شد. بدون اینکه کسی به من بگوید یا مصلحت‌اندیشی کنم، بر اساس احساسم همان فیلم را گذاشتم. همان شب، مجری خانم یکی از شبکه‌های خارج از کشور، در برنامه‌اش، این پست را نشان داد و علیه من حرف‌های تندی زد و گفت که جیره‌خوار نظام هستم.

راه ارتباطی و شماره تماسی از او نداشتم، برای همین از طریق دایرکت اینستاگرام به او پیام دادم. به او محترمانه گفتم، پستی که برای سردار سلیمانی گذاشتم، کاملا نظر شخصی خودم بود و به توصیه کسی نبود. من برای دفاع از پستم درباره شهید سلیمانی، به سراغ او رفتم و گفتم برای این کار، پولی نگرفته‌ام. همان یک‌بار هم بود. متأسفانه تمام چت ما هم منتشر نشده و آن را تقطیع شده، نشر داده‌اند»

از آن طرف خودِ سالومه در واکنشی کوتاه گفت: «این روزها اتفاقات مهم‌تری (کرونا) در جریان هست و فعلا پیجی ندارم» علی علیزاده، کارشناس مسائل سیاسی در توئیتی نوشت: «اینستای مجری زرد من و تو هک شده و معلوم شده خیلی از سلبریتی‌ها و هنرمندای داخل برایش خبرچینی می‌کردند. مجریان بی‌بی‌سی هم همین‌اند در ارتباط مدام با سیاسیون داخل. بارها گفتم: بدون همکاری خبرچینان بومی، رسانه‌های استعماری هرگز نمی‌توانستند از مرز رد شده، تا این عمق در ذهن ایران نفوذ کنند».

ابراهیم داروغه‌زاده، دبیر سه دوره اخیر جشنواره فیلم فجر، هم در این باره نوشت: «از هر ابزاری برای حمله و تخریب هنرمندان استفاده نکنیم. یکی مثل سالومه طبیعیه که با چهره‌های سرشناس سینما چت کنه. با انتشار یک قسمت از چت‌ها هم هیچی ثابت نمیشه. یادتونه یه دوره افتاده بودیم به جون جامعه پزشکی؟ کرونا اومد قدرشونو فهمیدیم. سلبریتی‌ها سرمایه اجتماعی هستند.»

در میان واکنش‌ها شاید معتدل‌ترین واکنش مربوط به همین آقای داروغه‌زاده بود و اما خب کسانی هم مثل زیباکلام پشت سلبریتی‌ها درآمدند.

زیباکلام در توئیتی نوشت: «هیچوقت از خودمان پرسیده‌ایم که چرا سلبریتی‌ها این‌قدر در ایران مورد بغض و کینه هستند؟ منظما به دنبال بهانه‌ای می‌باشند برای بی‌اعتبار کردنشان. جدیدترین مستمسک برای حمله به آنان، ارتباط برخی از آنان با سالومه هست، جرم واقعی آن‌ها استقلالشان است.»

حالا پس از گذشت چند روز کمی تب ماجرا خوابیده و شاید البته فعلا در میانه هول و هراس کرونا وقتی برای بررسی موشکافانه ماجرا نیست و واکنش‌ها صرفا در همین حد خواهد ماند.