در ارتباط با کرونا صادر شد؛

پیام تقدیر مظفری از تلاشگران عرصه سلامت کیش

غلامحسین مظفری، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، در پیامی از تلاش جامعه پزشکی و تلاشگران عرصه مقابله با شیوع بیماری کرونا تقدیر و تشکر کرد. به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در متن این پیام آمده است: «تلاشگران عرصه سلامت و جامعه پزشکی کشور در هفته‌های اخیر، روزهای سخت و پرخطری را تجربه کرده و تلاش بسیار ارزشمندی درجهت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامت هموطنان مبذول داشتند. دست‌اندرکاران حوزه سلامت در جزیره کیش نیز به شایستگی و فداکارانه در این کارزار ملی شبانه‌روز مشغول خدمت‌رسانی هستند. بی‌شک اجر این زحمات خالصانه در پیشگاه خداوند سبحان محفوظ خواهد بود. ساکنان و گردشگران فهیم جزیره کیش نیز قدردان تلاش مسئولانه پزشکان، پرستاران و تمامی کارکنان زحمتکش مرکز توسعه سلامت و بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی کیش، شورای سلامت و گروه‌های متعدد مسئول ضدعفونی کردن معابر، ناوگان حمل و نقل شهری و اماکن عمومی بوده و خاطره این خدمات انسان دوستانه را در قلب و ذهن خود گرامی خواهند داشت. امید است که مشارکت آگاهانه هموطنان عزتمند برای همکاری با مسئولان و دست‌اندرکاران حوزه بهداشت و سلامت، روند مقابله موفق و ریشه کنی ویروس کوید ١٩ و بیماری کرونا را در سراسر میهن عزیزمان تسریع کند. ضمن عرض خداقوت به همه کسانی که درحوزه‌های مختلف ارائه خدمات درمانی و بهداشتی و نظارت بر روند پیشگیری از ویروس کرونا، برگزاری جلسات روزانه و سیاست‌گذاری برای مهار موفق این ویروس و ضدعفونی کردن بخش‌های مختلف شهر و مبادی ورودی در جزیره کیش زحمات بسیاری متحمل شده‌اند، همت بلند و تلاش بی‌وقفه این خادمان شریف ملت را ارج نهاده، سپاسگزارشان هستم. از پروردگار مهربان برای همه این بزرگواران، سلامتی، سعادت و توفیق خدمت مستمر خواستارم.

غلامحسین مطفری

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش»

    

با هدف پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار صورت گرفت؛

تغییر در ساختار داخلی بخش‌های درمانی بیمارستان کیش

در راستای اجرای مصوبات شورای سلامت جزیره کیش، با هدف پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار، تغییراتی در ساختار داخلی بیمارستان کیش اعمال شد. به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در پی تشکیل شورای سلامت جزیره با حضور مسئولان سازمان، بیمارستان و دیگر ادارات و نهادهای مربوطه، به‌منظور حفظ سلامتی مسافران، کیشوندان و گردشگران، یک لایه تریاژ در قسمت ورودی شماره یک بیمارستان، جهت تفکیک بیماران استقرار یافت. همچنین کادر بیمارستان، برای دسترسی به کلینیک‌های تخصصی، آزمایشگاه و فیزیوتراپی، راهرویی با اعمال تغییرات در نظر گرفته که به‌وسیله تابلوهای راهنما مشخص شده است. مراجعان می‌توانند برای دریافت راهنمایی، انتقادات و پیشنهادات به سوپروایزر، پیگیری امور بیماران (رسیدگی به شکایات) یا واحد روابط‌عمومی مراجعه کنند یا با شماره‌های 408-07644459400 سوپروایز (داخلی  719) رسیدگی به شکایات (داخلی 490) تماس بگیرند. گفتنی است انسجام مردم برای پیشگیری و همکاری لازم با پرسنل کادر درمان بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی کیش همچنین خودداری از تردد بی‌مورد در محوطه داخلی بیمارستان کمک شایانی به جلوگیری از شیوع بیماری‌های ویروسی می‌کند.

    

تکذیب یک خبر

در پی شیوع بیماری کرونا در ایران، خبر مبنی بر فورس ماژور بودن جزیره کیش که در شبکه‌ اجتماعی «راه‌بلد» منتشر شده است از سوی جامعه هتلداران تکذیب شد.  به گزارش ایلنا؛ مسیح‌الله صفا مدیرعامل جامعه هتلداران کیش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، رئیس و اعضای هیئت مدیره و دبیرخانه جامعه هتلداران کیش هیچ مصاحبه‌اى با این رسانه نداشته و خبر منتشر شده تحت‌عنوان «فورس ماژور» بودن جزیره کیش خطاب به «گارانتى و چارترکنندگان هتل» تکذیب می‌شود.