اسدالهی در جشنواره فجر

گروه موسیقی «وحید اسداللهی» به سرپرستی وحید اسداللهی از نوازندگان و آهنگسازان موسیقی آذربایجان در چارچوب سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر به اجرای برنامه می‌پردازد.

وحید اسداللهی در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته قرار است روز شنبه ۲۶ بهمن ماه کنسرتی را در چارچوب سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر در برج آزادی تهران برگزار کنیم. این کنسرت در برگیرنده اجرای رپرتواری تقریباً کامل از رنگین کمان موسیقی منطقه آذربایجان است که آنسامبلی از نوازندگانس سازهای ایرانی و منطقه آذربایجان متشکل از مراد اسدالهی، رضا اسدالهی و بنده به‌عنوان نوازندگان گارمون، سعید میرزازاده نوازنده کمانچه، افشار نامور نوازنده تار، فرامرز جوادی نوازنده قوپوز و تعدادی دیگر از هنرمندان پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

آنچه ما در کنسرت جشنواره برای مخاطبان اجرا می‌کنیم مبتنی ‌بر چند بخش خواهد بود که در بخش بی‌کلام نوازندگان سازهای مختلف به تناسب قطعاتی که برای سازهای بومی منطقه آذربایجان طراحی شده قطعاتی را به صورت گروه نوازی و تک‌نوازی اجرا می‌کنند که فکر می‌کنم یکی از بهترین بخش‌های این اجرای زنده خواهد بود.

 در بخش‌های دیگر کنسرت نیز که به صورت با کلام اجرا می‌شود. بهاءالدین خراسانی با اجرای موسیقی ردیف دستگاهی و ترانه‌های آذربایجانی، افشار موذن زاده از خوانندگان جوانی که در مکتب برادران موذن‌زاده آواز را فرا گرفته موسیقی ردیف دستگاهی و شهاب میرزایی خواننده ترانه‌های عامیانه منطقه آذربایجان خواهد بود.

خیلی از مخاطبانی که از موسیقی منطقه آذربایجان آشنایی چندانی نداند بر این باورند که موسیقی این منطقه فقط مربوط به اجرای آثاری می‌شوند که شاد و ریتمیک هستند در حالی باید گفت این قطعات شاد که ما هم در کنسرت پیش رو برای ارتفای سطح روحی مخاطبان آن‌ها را اجرا می‌کنیم فقط بخشی از موسیقی منطقه آذربایجان است.  کما اینکه ما شرایط را به‌گونه‌ای طراحی کردیم که تماشاگران با گونه‌های دیگر این موسیقی در کنسرت جشنواره آشنا شده و مشاهده کنند که موسیقی آذربایجان دربرگیرنده چه ظرفیت عمیقی برای پرداخت است. ما باید به سهم خودمان شرایطی را فراهم کنیم که موسیقی آذربایجان موسیقی کشور ترکیه و ریتم‌های آن نیست که اگر به زبان ترکی روی صحنه خوانده شود می‌توان نام «موسیقی آذربایجانی» را روی آن‌ها گذاشت. این موسیقی قطعاً اقیانوسی از موسیقی‌های ارزشمند و تفکربرانگیزی است که می‌تواند تا سال‌ها در قالب‌های متفاوت به مخاطبان ارائه شود. تلاشی که امیدوارم در کنسرت پیش روی جشنواره موسیقی فجر بتواند مورد پسند دوستداران این موسیقی قرار گیرد.

وحید اسداللهی از جمله نوازندگان پرمخاطب ساز نقاره است که پس طی دوران مختلف آموزشی در کشورمان به کشور آذربایجان سفر کرد و تحت تعلیم الماس قلی‌اف تکنیک‌های نوازندگی را آموخت. او از سال ۱۳۷۷ در باکو نزد تعدادی از هنرمندان مطرح موسیقی آذربایجان فعالیت‌های ارکسترال خود را ادامه داد. وی تاکنون علاوه بر حضور پرتعداد در ارکسترها و آلبوم‌های هنرمندان مطرح موسیقی کشورمان در حوزه‌های موسیقی ایرانی و موسیقی پاپ کنسرت‌های متعددی را در کشورهای مختلف برگزار کرده که این برنامه‌ها با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد.

کنسرت گروه «وحید اسدللهی» در قالب سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر ساعت ۲۱ روز شنبه ۲۶ بهمن ماه در مجموعه برج آزادی تهران برگزار می‌شود.