فراخوان کپی، داوران نامشخص

سی و پنجمین دوره جشنواره موسیقی فجر در ماه آینده شاهد اولین دوره برگزاری جایزه «موسیقی و رسانه» ویژه نویسندگان و خبرنگارانی خواهد بود که به موضوع موسیقی پرداخته‌اند. متن فراخوان این جایزه که بسیاری آن را کپی ساده‌دلانه‌ای از جشنواره «نوشتارها و وب‌سایت‌های موسیقی در اینترنت» می‌دانند که به پیشنهاد دفتر موسیقی برای جشنواره فجر تهیه‌شده و همچنین نامشخص بودن هیات داوران که تا لحظه بستن صفحات روزنامه نامی از آن‌ها در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است نشان از آشفتگی در این دوره مدیریت جشنواره موسیقی فجر دارد که تا امروز خبری از جدول جشنواره و یا گروه‌های شرکت‌کننده در آن نیست. گویا جشنواره‌ای که با معضلات و مشکلات مدیریتی فراوانی روبروست مشکل دیگری نیز چون جایزه موسیقی و رسانه بدان‌ها افزوده است.

    

محسن چاووشی  و آلبوم بی‌نام/قمارباز

روش عجیب چاووشی برای دور زدن ارشاد 

محسن چاوشی برای دور زدن ارشاد روش خاصی را به‌کاربرده است. آلبوم با روی جلد بی‌نام و پشت جلد قمارباز است که می‌توان جلد آلبوم را پشت‌ورو عوض کرد و به همان نام اصلی آن را دید. وزارت ارشاد به آلبوم محسن چاوشی اجازه انتشار با نام قمارباز را صادر نکرد و این آلبوم با عنوان بی‌نام منتشر شد. اما درواقع نام حقیقی این آلبوم، همچنان «قمارباز» است و فقط کافی است جلد آلبوم را بچرخانید.

    

ارکستر ملی در اختیار آقاوردی پاشایف

ارکستر ملی ایران به رهبری میهمان «آقاوردی پاشایف» کنسرتی با عنوان شب موسیقی ایرانی-آذری را ۲۶ دی‌ماه ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه در تالار وحدت اجرا می‌کند. خواننده این اجرای ارکستر ملی ایران «فخری کاظم نجات» است. در این اجرا، سولیست تار صحیب پاشازاده و سولیست ویولن مازیار ظهیرالدینی ارکستر ملی ایران را همراهی می‌کنند. در این کنسرت قطعات آذری و ایرانی چون: سن سیز، آریای بالاش، وطن نغمه سی، سنه ده قالماز، عسگرین آریاسی، آیریلیق، ائولری وارخانه خانه، قرنفیل، راسپودری چهارگاه، چارداش، مرغ سحر و شوشتری برای ویلن و ارکستر، دونغمه ترک، به یاد صبا، سرود گل، سبک بال و شورآفرین به یاد استاد حسین دهلوی نواخته می‌شود.