آیین نکوداشت سردار سلیمانی درجشنواره تئاتر فجر برگزار می‌شود

شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برنامه‌های مدنظر در سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به مناسبت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، به خبرنگار مهر گفت: با توجه به شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و اندوه و تأثری که آحاد جامعه ایرانی با این ضایعه دردناک احساس می‌کنند، جامعه هنرمندان تئاتر به منظور همدردی و همچنین ابراز تنفر از این ترور ناجوانمردانه که توسط امپریالیسم جهانی انجام شد، تکلیف خود می‌داند که در قبال جایگاه و اهمیت اجتماعی این شهید بزرگوار اقداماتی داشته باشد. وی با بیان اینکه جلسه‌ای را برگزار کردیم که به سهم خود در نکوداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی سهیم باشیم، اعلام کرد: قرار است همایش تئاتر خیابانی با موضوع سردار سلیمانی در تهران و شهرهای مختلف کشور تا چهلمین روز شهادت حاج قاسم سلیمانی برگزار شود. مدیرکل هنرهای نمایشی در بخش پایانی سخنان خود تأکید کرد: ویژه‌برنامه‌هایی را برای مراسم افتتاحیه و اختتامیه سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در نظر داریم که بتواند با نام و افتخار این سردار سرافراز برگزار شود.

    

تئاتر شهر روزهای ۱۸ و ۱۹ دی به سوگ می‌نشیند 

واحد ارتباطات، آموزش و پژوهش مجموعه تئاترشهر خبر داده است تمامی نمایش های به صحنه رفته در تالارهای مختلف مجموعه تئاتر شهر روزهای چهارشنبه ۱۸ و پنجشنبه ۱۹ دی ماه به دلیل فرا رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اجرایی ندارند. اجراهای «فرانکنشتاین» به کارگردانی ایمان افشاریان در تالار اصلی، «سقوط در کوه مورگان» به کارگردانی منیژه محامدی در تالار قشقایی، «کر» به کارگردانی فریدون ولایی در تالار سایه، «جنایات قلب» به کارگردانی دلارا نوشین در تالار سایه از روز جمعه ۲۰ دی ماه اجرای خود را در مجموعه تئاتر شهر از سر خواهند گرفت. همچنین اجرای «چنور» به کارگردانی قطب الدین صادقی در تالار چهارسو روز جمعه اجرا نخواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند از ۲۲ دی ماه به تماشای این اثر بنشینند. همچنین کلیه آثار نمایشی همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) از اذان مغرب روز چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه تا پایان روز پنجشنبه ۱۹ دی‌ماه روی صحنه نخواهند رفت.  آثاری که زمان اجرایشان پیش از اذان مغرب چهارشنبه ۱۸ دی است به اجرای خود ادامه می‌دهند و پس از آن، ادامه اجراها در روز جمعه ۲۰ دی از سر گرفته خواهد شد.

    

اولویت سنگلج فعال کردن پیشکسوتان نمایش‌های ایرانی است

پریسا مقتدی، مدیریت تماشاخانه سنگلج در گفتگویی تفصیلی با خبرگزاری فارس از برنامه‌های سال آتی تماشاخانه سنگلج گفته است: «بیشتر تلاش ما این است که بتوانیم یک ترکیبی از مؤثرترین پیشکسوتان را در سال آینده برای اجراها در سنگلج ترتیب دهیم، چرا که بخشی از دوستان ما به دلایلی دیگر در این حوزه فعال نیستند تلاش داریم آنها را ترغیب کنیم که به فعالیت در سنگلج بپردازند. به همان نسبت هم امیدوار هستیم که بتوانیم فضایی بهتر به لحاظ سرویس‌دهی در اختیار مردم قرار دهیم.» وی درباره برنامه‌های زمستانی هم گفته است: «صحبت‌ها و هماهنگی‌هایی برای اجرای یک نمایش مناسبتی به مناسبت ایام فاطمیه انجام دادیم که اواخر دی و اوایل بهمن ماه به صحنه برود، بعد از آن هم خودمان را برای جشنواره فجر آماده خواهیم کرد چرا که این تماشاخانه هر سال در فجر حضور فعال دارد. تا انتهای سال هم تصمیم داریم دو اجرای دو نوبته را هماهنگ کنیم.»