«23 نفر» و «جان‌دار» اکران شدند

«تیغ و ترمه» انصراف داد

فاطمه معتمدآریا، حامد بهداد، جواد عزتی و باران کوثری در «جان‌دار» به کارگردانی حسین امیری دوماری و پدرام پورامیری بازی می‌کنند.

به گزارش هنرآنلاین، در هفته‌ای که گذشت قرار بود سه فیلم جدید روی پرده سینماهای کشور برود که از این میان دو فیلم «23 نفر» و «جان‌دار» اکران شدند و فیلم « تیغ و ترمه» به کارگردانی کیومرث پوراحمد به دلیل کافی نبودن سئانس‌ها و عدم تمایل سینماداران به اکران فیلم، به درخواست تهیه‌کننده و کارگردان از اکران در این فصل انصراف داد. «جان‌دار» به کارگردانی حسین امیری دوماری و پدرام پورامیری از چهارشنبه 20 آذر اکران شد و در دو روز 405 میلیون و 738 هزار تومان فروش داشت. این فیلم روایتی از سردرگمی یک خانواده است که جوانشان در آستانه اعدام است. «۲۳ نفر»  به کارگردانی مهدی جعفری نیز از چهارشنبه 20 آذر به سرگروهی باغ کتاب روی پرده سینماها رفت و در دو روز 79 میلیون و 695 هزار تومان فروخت. این فیلم که براساس قصه‌ای واقعی ساخته شده درباره گروهی از رزمندگان نوجوان ایرانی است که در جریان جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۱ به اسارت نیروهای عراقی درآمدند. مجید پتکی،  سعید آلبوعبادی، رضا نوری، عبدالحلیم تقلبی،  محمد رشنو بخشی از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

    

اطلاعیه روابط عمومی جشنواره فیلم فجر درباره سینمای رسانه

انتخاب سینمای رسانه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر نظرسنجی می‌شود. روابط عمومی جشنواره فیلم فجر اعلام کرد: حسب درخواست دبیر جشنواره فیلم فجر و در راستای احترام به نظرات اهالی رسانه،  با اضافه شدن امکانی در سامانه ثبت نام، متقاضیان درخواست کارت از بین گزینه‌های برج میلاد و پردیس سینمایی ملت یکی را به عنوان مکان پیشنهادی خود مشخص کنند تا درنهایت بعد از پایان ثبت‌نام‌ها از بین آرای خبرنگاران و منتقدان حائزشرایط دریافت کارت، سینمای اصحاب رسانه نهایی شود. لازم به ذکر است همزمان با انتشار لیست اسامی حائزین شرایط کارت جشنواره، گزینه پیشنهادی هر نفر قید خواهد شد. با توجه به اعمال تغییرات در سامانه ثبت‌نام و اضافه شدن این دو گزینه، ثبت‌نام اصحاب رسانه، اعضای انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران و رسانه‌های دیداری، شنیداری (رادیو)  برای حضور در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر با یک روز تاخیر از دیروز 24 آذرماه آغاز شد و تا 1 دی ماه ادامه خواهد داشت.

    

«ما که هستیم» کلید خورد

«ما که هستیم» به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی ابوالحسن کیوان جلوی‌ دوربین رفت.

به گزارش هنرآنلاین، فیلمبرداری فیلم سینمایی «ما که هستیم» مدتی است آغاز شده و تهران، دماوند و شیراز لوکیشن‌های اصلی این فیلم هستند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: مردی ناامید که فکر می‌کند، جامعه موقعیت مناسبی برای شکوفایی استعدادهایش در اختیار او نگذاشته و عمرش به بطالت و پوچی گذشته است، پس از مرگ مادرش با بحرانی تازه روبرو می‌‌شود و می‌‌فهمد که پدر و مادر واقعی‌اش آنهایی نیستند که او را بزرگ کرده‌اند. او از این زمان کنجکاوانه همراه همکار و دوستش در پی پیدا کردن پدر و مادر و هویت واقعی‌اش می‌رود و در میانه ماجرا اتفاقات عجیبی برایش رقم می‌خورد...