بشار رسن، یکی از آماده‌ترین ستاره‌های تیم ملی عراق در مصاف با ایران در مقدماتی جام جهانی بود. او پایه‌گذار گل اول تیمش شد و در همه دقایق مسابقه نیز، نمایش فوق‌العاده‌ای داشت. درخشش بشار، پرسپولیسی‌ها را بیشتر از همیشه متوجه جای خالی او در ترکیب تیم‌شان کرد. بشار در این فصل، به ندرت فرصت حضور در تیم کالدرون را به دست آورده است. تا قبل از مسابقه ایران و عراق، تصور می‌شد که دلیل نیمکت‌نشینی رسن، افت کیفیت بازی او باشد اما این مسابقه، ثابت کرد که رسن درست مثل همیشه، در سطح بسیار خوبی قرار دارد. به نظر می‌رسد سرمربی پرسپولیس، علاقه زیادی به بازیکنان فانتزی ندارد. این باور از مدت‌ها قبل در مورد مرد آرژانتینی وجود داشت. او به محض حضور در پرسپولیس، سروش رفیعی را در فهرست مازاد قرار داد و بازیساز دیگرش را نیز، به نیمکت تبعید کرد. البته که بشار نیز در شروع فصل، کمی دیر به اردوی قرمزها ملحق شد و تمرین‌های آماده‌سازی پیش‌فصل را به دلیل آسیب‌دیدگی از دست داد. همین ماجرا، مقدمه‌ای برای نیمکت‌نشینی این ستاره در پرسپولیس بود. مدتی بعد نیز او پس از حضور در تیم ملی عراق، دیر به پرسپولیس اضافه شد و همین ماجرا، دلیل مستحکم‌تری برای باقی ماندن او روی نیمکت به وجود آورد.

رسن یکی از بهترین مهره‌های این سال‌های پرسپولیس بوده است. بازیکنی که در روزهای محرومیت از نقل و انتقالات، در تیم برانکو فراتر از حد انتظار ظاهر شد و در میانه میدان این تیم، خوش درخشید. رد پای او در موفقیت‌های آسیایی پرسپولیس به شکل واضحی به چشم می‌خورد. بدون بشار رسیدن به فینال آسیا ممکن نمی‌شد و مرد کروات نیز شیفته بازی این فوتبالیست بود. گابریل کالدرون اما هنوز نتوانسته به خوبی از رسن بازی بگیرد و البته غیبت‌های این بازیکن نیز، میان او و ترکیب اصلی تیم فاصله به وجود آورده است. شاید اگر سرمربی آرژانتینی پرسپولیس دیدار تیم ملی با عراق را تماشا کرده باشد، از این به بعد بیشتر به این بازیکن اعتماد کند. پرسپولیس این فصل در طراحی حملات و گل‌زنی، با مشکلاتی روبه‌رو بوده و حضور رسن می‌تواند این مشکلات را به حداقل برساند. بازیکنانی مثل مهدی ترابی با وجود همه توانایی‌های‌شان برای بازی در پست پشت مهاجم ساخته نشده‌اند.

حضور رسن، هم تحریک خط هافبک تیم را بالا می‎برد و هم فانتزی را به خط هافبک پرسپولیس برمی‌گرداند. هواداران باشگاه امیدوارند این اتفاق رخ بدهد اما آنها یک نگرانی بزرگ نیز دارند. بشار رسن این اواخر هیچ حقوقی از پرسپولیس دریافت نکرده و با توجه به بندهای قراردادش، می‌تواند با فسخ قرارداد راهی باشگاه دیگری شود. او مشتریان زیادی از لیگ‌های عربی دارد و اگر مدیران پرسپولیس نتوانند دستمزد این بازیکن را پرداخت کنند، هافبک خلاق تیم‌شان را به سادگی از دست خواهند داد. ستاره‌ای که در نبرد عراق و ایران، نشان داد که حتی می‌تواند در دقایقی از بازی بار یک تیم را به دوش بکشد. او در آن نبرد، به مراتب سرحال‌تر از همه ستاره‌های تیم ملی ایران بود. حالا هواداران پرسپولیس، در انتظار بازگشت بشار به تهران و حضور دوباره او در ترکیب اصلی تیم‌شان هستند.