کنسرت علیرضا قربانی در قونیه 

زکریا یوسفی نوازنده سازهای کوبه‌ای اعلام کرد: «در مراسم گرامیداشت مقام مولانا کنسرتی را روز سوم مهرماه در شهر قونیه برگزار خواهیم کرد. در این کنسرت سامان صمیمی، پویا سرایی، میلاد محمدی و من به عنوان نوازنده و علیرضا قربانی به‌عنوان خواننده برنامه‌هایی را پیش روی مخاطبان قرار می‌دهیم.»

    

کنسرت رایگان وداع در برج میلاد

مدیرعامل برج میلاد تهران با اشاره به برگزاری دومین سوگواره موسیقایی عاشورا، از برگزاری کنسرت «وداع» به خوانندگی حسام‌الدین سراج و رهبری محمد میرزمانی در این مجموعه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی برج میلاد تهران، مجتبی توسل مدیرعامل برج میلاد گفت: «امسال برج میلاد به روال هر ساله ویژه برنامه هایی را برای ایام محرم و صفر در نظر گرفته است که اجرای این سوگواره موسیقایی از آن جمله است.»

توسلی با اشاره به اجرای ارکستر فیلارمونیک شهر تهران توسط برج میلاد، افزود: «کنسرت «وداع» به خوانندگی حسام الدین سراج و رهبری ارکستر توسط سید محمد میرزمانی در قالب برنامه سوگواره عاشورایی ۵ تا ۷ مهر به صورت رایگان برای علاقه مندان در مرکز همایش های برج میلاد برگزار می‌شود. در این سوگواره موسیقایی ۸ قطعه از اشعار عمان سامانی در رثای حضرت سیدالشهدا به خوانندگی حسام‌الدین سراج خواننده مطرح کشورمان اجرا می‌شود. ضمن اینکه قطعاتی نیز به صورت دکلمه در بیان حماسه عاشورا توسط وحید جلیلوند اجرا خواهد شد.»

توسل افزود: «این برنامه با حضور گسترده سفرای کشورهای عضو اکو اجرا می‌شود؛ چرا که قرار است این کنسرت به‌عنوان محصول فرهنگی فاخر و برای انتقال پیام عاشورا به خارج از مرزهای ایران با مشارکت موسسه فرهنگی اکو، در قالب دی وی دی هایی به زبان های اردو، روسی و ترکی صادر شود.»

علاقه‌مندان به‌حضور در برنامه می‌توانند پس از بازگشایی سامانه از طریق سامانه فروش بلیت بدون پرداخت هزینه جای خود را رزرو کنند.

    

جایزه امی  به رامین جوادی رسید

رامین جوادی، آهنگساز آلمانی ایرانی‌تبار، برنده جایزه بهترین آهنگساز سریال در بخش هنرهای خلاق جایزه امی برای آهنگسازی سریال تاج و تخت شد.

هفتادویکمین دوره بخش هنرهای خلاق جایزه امی شامگاه شنبه و یکشنبه (۲۳ و ۲۴ شهریور) در سالن مایکروسافت شهر لس‌آنجلس آمریکا برگزار شد. این بخش از جایزه امی که به شناخت و تقدیر از عوامل پشت صحنه فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی؛ مانند طراحان صحنه، طراح لباس، آهنگساز اثر، دستیار فیلمبردار، صدابردار و صداسازی، جلوه‌های ویژه و مانند آن تعلق می‌گیرد زودتر از جایزه امی (۲۲ سپتامبر/ اول مهر ۱۳۹۸) برندگان خود را شناخت. 

بزرگ‌ترین برنده این جایزه سریال بازی تاج و تخت ساخته اچ بی او بود که در مجموع ۱۰ جایزه را کسب کرد، دیگر سریال ساخته این شرکت یعنی چرنوبیل نیز هفت جایزه را به خود اختصاص داد. 

رامین جوادی آهنگساز آلمانی ایرانی‌تبار سریال بازی تاج و تخت نیز توانست جایزه بهترین موسیقی را در این دوره از جوایز امی کسب کند. او که از اوایل قرن بیستم کار آهنگسازی را آغاز کرده، پیش از این نیز برنده جایزه گرمی برای آهنگسازی فیلم مرد آهنین شده بود و آهنگسازی سریال‌های مختلفی از جمله فرار از زندان  برعهده داشته است.