فرمان‌آرا در آستانه تولید یک فیلم جدید

«سوختن در آب، غرق شدن در آتش» به نویسندگی و کارگردانی بهمن فرمان‌آرا در سال جاری وارد مرحله پیش‌تولید خواهد شد. بهمن فرمان‌آرا، کارگردان مطرح سینمای ایران، درباره عنوان فیلم جدید خود گفت: فیلم جدیدم با نام «سوختن در آب، غرق شدن در آتش» به تازگی پروانه ساخت دریافت کرده و قصد دارم آن را در آینده‌ای نزدیک مقابل دوربین ببرم. این فیلم یک درام اجتماعی است و نگارش فیلمنامه آن نیز سال گذشته به پایان رسیده است. پیشتر کتابی با نام «سوختن در آب، غرق شدن در آتش» درباره گزیده اشعار چارلز بوکفسکی توسط پیمان خاکسار ترجمه شده است. این مجموعه حدود ۸۰ شعر را شامل می‌شود. اشعاری که به مسائل مختلفی اشاره می‌کنند و بعضی از آنها مثل دیگر کتاب‌های بوکفسکی شرح حال خود او هستند.

فرمان‌آرا در حال حاضر فیلم سینمایی «حکایت دریا» را در نوبت اکران دارد. فیلمی که گفته می شود پس از دهه اول ماه محرم در سینماهای سراسر کشور به نمایش درخواهد آمد. 

    

محسن قاضی‌مرادی قادر به راه رفتن نیست

خبرهایی از حالِ بدِ محسن قاضی‌مرادی در فضای مجازی دست به دست شد؛ مهوش وقاری همسرِ این بازیگر پیشکسوت در این باره می‌گوید:‌ به هر حال محسن از بیماری پارکینسون رنج می‌برد و از خصوصیات این بیماری، جهشِ مرحله به مرحله است. به طوری که قادر به راه رفتن و تحرک زیاد نیست. نمی‌تواند حرف بزند و تلاش کنیم به سختی متوجه می‌شویم چه می‌گوید. وی افزود: پارکینسون رفته‌رفته مهارت‌های جسمی فرد را از بین می‌برد. شاید از این جهت حالِ جسمی محسن قاضی‌مرادی خوب نباشد، ولی حالِ روحی خوبی دارد. شاید آنقدر که اطرافیان محسن نگرانِ حالش هستند خودش این نگرانی را نداشته باشد. وقاری با اشاره به اینکه نمی‌توانم پرستاریِ او را به کسی دیگر واگذار کنم، خاطرنشان کرد: محسن نیاز به یک پرستارِ صددرصدی دارد و من این کار را خودم انجام می‌دهم. به همین دلیل کمتر در این سال‌ها توانسته‌ام جلوی دوربین کاری قرار بگیرم. البته در این میان برخی هم از این فرصت و شرایط سوء استفاده کرده‌اند و مبلغِ 20 سال پیش را به عنوان دستمزد پیشنهاد کرده‌اند. مثلاً به من گفته‌اند تو که مشکل مالی نداری. وی درخصوص ایفای نقشِ محسن قاضی‌مرادی در سریال «هیولا» مهران مدیری گفت: من فقط گفتم این نقش نیست و قاضی‌مرادی در واقع بازی نکرده، خودِ این روزهای محسن در «هیولا» به نمایش درآمده است. ای کاش نقش بود! 

    

گلایه رئیسیان از وضعیت اکران «مردی بدون سایه»

علیرضا رئیسیان، تهیه‌کننده و کارگردان «مردی بدون سایه» در اکران خصوصی این فیلم از شرایط اکران سینمای ایران به‌شدت انتقاد کرد و افت فروش فیلم‌ها را ناشی از تصمیمات سازمان سینمایی دانست. رئیسیان در این زمینه گفت: «ما از عید فطر قصد اکران عمومی فیلم را داشتیم، اما به کرّات به تأخیر افتاد. عدم استقبال فعلی مردم از سینما و شرایط پیش آمده، نتیجه تصمیمات و برنامه‌ریزی‌هایی است که سازمان سینمایی به تنهایی و بدون شنیدن نظرات فعالان سینما اجرایی کرده است. رئیسیان ادامه داد: «تلاش بر این است که اکران برخی فیلم‌ها به هر قیمتی ادامه پیدا کند. با وجود اینکه تیزر‌های فیلم ما از دو ماه قبل در سینما‌ها در حال پخش است و در اخبار و رسانه‌ها خبر اکران فیلم ما منتشر شده، اما فیلم هنوز اکران نشده و متاسفانه درحال کهنه شدن است. چرا باید با وجود اینکه قرارداد با سرگروه بسته شده، اکران فیلم به تاخیر بیافتد؟»