رئیس سازمان سینمایی گفت: ما سینمای بی‌حجاب نداریم. سینمای ما چارچوب و تعریف خودش را دارد. سینمای ما قرار نیست به دهه ۴۰ و ۵۰ بازگردد. حالا اگر خانمی کشف حجاب کرده اما هنوز حاضر است با حجاب در یک فیلم حضور داشته باشد، یعنی در عمل می‌گوید من اشتباه کرده‌ام و می‌خواهم به عرصه فعالیت بازگردم، قطعاً قرار نیست ما مانع او بشویم. هر کس در هر شرایطی احساس می‌کند اشتباه کرده و می‌خواهد بازگردد، حتماً راه برایش باز است.

محمد خزاعی در گفت‌وگو با   ایرنا   افزود: حتی کسانی که در وقایع اخیر موضع‌گیری داشته‌اند هم همین وضعیت را دارند. برخی از من می‌پرسند آن‌هایی که در این جریانات کشف حجاب کرده‌اند قرار است چه اتفاقی برای‌شان رخ دهد. من می‌گویم اگر کسی کشف حجاب کرده است، در نظام جمهوری اسلامی ایران قرار نیست بدون حجاب هم در فیلم‌ها حضور داشته

باشد.

وی افزود: قواعد نظام جمهوری اسلامی ایران هم مشخص و معلوم است. ما که نمی‌توانیم قانون‌گذاری جدیدی انجام دهیم. ما هم داریم براساس قوانین موجود وظایف خود را انجام می‌دهیم. شاید کسی بگوید من دیگر اصلاً نمی‌خواهم در این سینما فعالیت داشته باشم، این یک تصمیم شخصی است. کسی اما می‌گوید من امسال در شرایطی نبودم کار کنم و از تروریسم رسانه‌ای موجود می‌ترسیدم. اکثر بازیگران ما در حال حاضر همین شرایط را دارند و من با آن‌ها صحبت که می‌کنم می‌گویند در این شرایط می‌ترسیم و من به آن‌ها حق می‌دهم. این فضا یک فضای پوشالی است و قطعاً باید شکسته شود.

خزاعی تأکید کرد: ما می‌گوییم اگر کسی تصمیم به فعالیت در این شرایط گرفته است، ما در خدمت او هستیم اما آن‌ها که تصمیم نهایی خود را گرفته‌اند که در این سینما نباشند و دیگر فیلمی نسازند و یا می‌خواهند مهاجرت کنند، این‌ها مربوط به سلایق و تصمیمات فردی آن‌ها است به مدیریت فرهنگی بازنمی‌گردد. تأکید می‌کنم هرکس علاقه داشته باشد تحت لوای قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت کند، هیچ مشکلی در مسیر فعالیت او وجود نخواهد  داشت.

وی افزود: همین که یک نفر می‌گوید من اشتباه کرده‌ام و در یک مقطع تحت تأثیر فضای رسانه‌ای دست به تصمیم و یا موضع خاصی زده‌ام و الان می‌خواهم به عرصه فعالیت بازگردم و می‌خواهم با حجاب کارم را ادامه دهم، این پذیرفته شده است. ما تا جایی که امکان‌پذیر باشد و دوستان بپذیرند که طبق قواعد کار کنند، پذیرای همه دوستان هستیم. کسی که می‌خواهد خارج از قواعد کار کند و می‌گوید نظام جمهوری اسلامی ایران را قبول ندارم، طبیعتاً سینمای جمهوری اسلامی ایران را هم نمی‌تواند قبول داشته باشد. قرار نیست کسی معیشتش از این سینما باشد اما در مباحث سیاسی اهل جای دیگری باشد.