مهسا مشایخی، نقاش و مدرس دانشگاه معتقد است: باید دید و شناخت مردم را نسبت به هنر ارتقا داد و حس زیبایی‌شناختی را با زندگی همراه کرد؛ در این مسیر لازم است به هنرمندان گمنام و نوظهور فرصت‌هایی داده شود تا دیده شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گالری گلستان این روزها شاهد برگزاری یک رویداد بزرگ فرهنگی با عنوان «صد اثر صد هنرمند» است. این نمایشگاه طی روزهای پانزدهم مرداد تا هفدهم شهریور ماه برگزار می‌شود  و طی آن آثار نقاشی و مجسمه‌سازی هنرمندان به صورت مجازی در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرد.

 مهسا مشایخی که اثر نقاشی وی نیز در این نمایشگاه حضور دارد درباره برگزاری نمایشگاه‌های آنلاین در وضعیت فعلی کشور که با بحران کرونا روبروست، گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی را باید به فال نیک گرفت و حتی می‌توان پیش‌بینی کرد بازخورد نمایشگاه‌های مجازی و ارائه آثار به صورت آنلاین بتواند بسیار موفق‌تر از نمایشگاه‌های حضوری باشد و چه‌بسا در پساکرونا سهم چنین نمایشگاه‌هایی سیر صعودی خود را حفظ کند؛ گر چه مدیریت آن به دلیل تعداد زیاد هنرمندان و نیز مخاطبین امر بسیار دشواری است.

به گفته مشایخی، تجربه دو سال اخیر گالری گلستان در برگزاری موفق نمایشگاه‌های مجازی می‌تواند الگوی مناسبی برای سایر گالری‌ها باشد و این نکته را قابل درک می‌سازد که در شرایط بحرانی نیز با مدیریت صحیح همچنان می‌توان حمایت موثری از هنر و هنرمند داشت.

وی افزود گرچه در سال‌های اخیر گالری‌های خصوصی متعددی دایر شده‌اند ولی ظرفیت هنرمندان ما به گونه‌ای است که می‌توانند در نمایشگاه‌های بین‌المللی نیز خوش بدرخشند و این امر توجه و مشارکت خاص بخش خصوصی و دولتی را می‌طلبد و پرواضح است که برگزاری نمایشگاه‌های مجازی نیز می‌تواند کمک شایانی در این مسیر باشد.

شایان ذکر است نمایشگاه مجازی انفرادی این هنرمند در گالری گلستان ١٦ تا ٢٨ مهرماه برگزار خواهد شد.