با بازگشایی سالن‌های تئاتر طی روزهای اخیر، سامانه‌های بلیت‌فروشی نیز گیشه‌های آنلاین نمایش‌ها را فعال کرده تا علاقه‌مندان به تئاتر بتوانند از میان نزدیک به 30 اثر روی صحنه، خرید داشته باشند؛ اما به نظر می‌رسد دنیای تئاتر توان ایجاد تکاپوی رسانه‌ای ندارد. با مرور وضعیت فروش سالن‌ها می‌توان دریافت اقبال عمومی از تئاترها جالب نیست. برخی از نمایش‌ها بدون مخاطبی است که بابت خرید بلیت هزینه کند.

در چنین شرایطی اما نه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نه نهادهای رسانه‌ای همانند تلویزیون برای بهبود کسب‌وکار تئاتری‌ها برنامه‌ای در نظر نگرفته‌اند. تنها برنامه تئاتری تلویزیون با عنوان «شب‌های هنر» پس از اتمام فصل اخیرش، از اسفند سال گذشته تا به امروز روی آنتن نرفته است و به نظر نمی‌رسد تمایلی برای بازگشت هر چه سریع‌تر برنامه در شبکه چهار مطرح باشد. این در حالی است که با نزدیک شدن به برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر، تلویزیون باکس‌های متعددی در اختیار سینماگران و به‌خصوص عوامل جشنواره فیلم قرار داده است. حتی خبرهایی از تولید چند ویژه‌برنامه برای این رویداد در نظر گرفته شده است، رویدادی که به‌واسطه کرونا قرار است بخش مهمی از آن در یک پلتفرم مجازی برگزار شود. در سایت ایران‌تئاتر با وجود راه‌اندازی سامانه‌ای به نام تلویزیون تئاتر ایران، هیچ برنامه‌ای برای ترویج تئاتربینی وجود ندارد. هرچند دولت از اختصاص سوبسید برای نمایش‌های روی صحنه رفته خبر داده است؛ اما سوبسید مذکور کمکی به بازگشت مخاطب به سالن‌های تئاتر نمی‌کند. ارشاد در رایزنی‌های خود با تلویزیون نیز چندان موفق نبوده یا شاید اساساً رایزنی برای تولید محتوای تئاتری نداشته است.

ناگفته نماند در روزهای اخیر بار دیگر از سوی رسانه‌های منتسب به ارشاد مسأله بازگشت تله‌تئاترها داغ شده است؛ اما تمرکز خبری این سویه جهان تئاتر نیز به سمت اهالی باسابقه تئاتر است تا گرو‌ه‌های جوان. البته این موضوع نیز مشخص نمی‌شود آیا بازگشت تله‌تئاترها می‌تواند اعتماد مخاطب ایرانی را نسبت به حضور در سالن‌های تئاتر جلب کند.

در این روزها تنها پایگاه مهم تئاتر رادیو است که به واسطه وجود رادیو نمایش و چند برنامه ویژه در شبکه‌های گفتگو، فرهنگ و تهران اقدام به ترویج تئاتربینی می‌کنند؛ با این حال با توجه به حجم بالای آثار، عدالتی در توزیع نمایش‌ها در رادیو نیز وجود ندارد. همچنین فقدان شهرت بخش عمده‌ای از کارگردانان و هنرمندان آثار روی صحنه نیز در ایجاد ارتباط بین آنان و رادیو، مانع‌تراشی می‌کند. حالا  باید دید با داغ شدن وضعیت انتخابات و به حاشیه رفتن بیشتر تئاتر، دولت چه برنامه‌ای برای قشر تئاتری رو خواهد کرد.