حمیدرضا سنگیان می‌گوید: متاسفانه فضای خوبی بر سینما و تئاتر حاکم نیست. خیلی از ما، به دنبال یک آرزو و خواسته ارزشمند وارد این حرفه شدیم اما در عمل دیدیم فضا آنطور که فکر می‌کردیم نیست و ناامید شدیم. افرادی سر کار می‌روند که نه تحصیلات آکادمیک دارند و نه تجربه کار؛ یک شبه با زد و بند و پول و... می‌آیند و کار می‌کنند.

او که به تازگی فیلمبرداری فیلم کوتاه «همه‌چیز در معرض فروش» را به پایان رسانده است، در گفتگو با خبرنگار ایلنا، به وضعیت دشواری که هنرمندان مستقل درگیر آن هستند اشاره کرد و گفت: متاسفانه به قدری شرایط بد و ناسالمی ایجاد شده که با هر جواب «نه» به یک پروژه، دو سال به عقب پرتاب و مجبور می‌شوی از صفر شروع کنی یا دنبال کار دیگری بروی.

سنگیان ادامه داد: قبل از کرونا هم این شرایط حاکم بود اما بعد از کرونا بدتر هم شد و فقط افرادی که در روابط درون آن چرخه بودند، در پروژه‌های سینمایی حضور داشتند و کار می‌کردند.

این بازیگر تئاتر و سینما با اشاره به «همه چیز برای فروش» که روایتی متفاوت از معضلات اجتماعی همچون اعتیاد و فحشاست که در ۴ اپیزود به صورت زنجیره‌وار داستان خود را بیان می‌کند، گفت: مسائل و معضلات اجتماعی همیشه برای من مهم بوده و هست؛ چیزهایی که در زندگی شخصی تجربه کرده یا به چشم دیده‌ام. برای همین برایم مهم بود که در این فیلم کوتاه کاملا به صورت مفهومی آنچه را که دیده و لمس کرده و با آن ارتباط برقرار کرده‌ام را نشان دهم.

سنگیان همچنین درباره نمایش فیلم‌های کوتاه و حضور در جشنواره‌ها گفت: از ابتدا که قصد کردم این فیلم کوتاه را بسازم اصلا به نمایش آن در جشنواره‌های داخلی فکر نکردم. چون می‌دانستم که شرایط بسیار سختی دارد؛ تعدادی از اعضای شورا و هیئت داوران، نظرات و دیدگاه‌هایی دارند که اصلا علمی نیست و شاید بعضی از آنها سواد و درک درستی هم نداشته باشند و اصلا راهی را باز نمی‌کنند برای جوان‌هایی که می‌خواهند به طور مستقل فیلم کوتاه بسازند و کارشان دیده شود. برای همین از ابتدا تصمیم داشتم فیلم را برای جشنواره‌های خارجی بفرستم.

این بازیگر تئاتر و سینما، ادامه داد: متاسفانه به طور کلی شرایط خوبی برای نمایش و دیده شدن فیلم‌های کوتاه در ایران وجود ندارد؛ تعدادی از دوستان فیلم‌ساز، فیلم‌های کوتاه خوبی ساخته‌اند اما اتفاقی در زمینه نمایش‌شان نیفتاده است.

سنگیان تاکید کرد: البته، بسیاری از فیلم‌های کوتاه متاسفانه فیلمنامه‌های خوبی هم ندارند؛ می‌خواهند مفاهیم موردنظرشان را نشان دهند اما خروجی خوبی ندارد و صرفا دنبال کسب تجربه هستند. اما برای من، این فیلم یک دغدغه بود نه تجربه.

کتایون امیرابراهیمی، السا فیروز‌آذر، گیتی معینی، شاپور کلهر، بابک قادری، بهار راد، آتیه جاوید و محمدحسین حسینی بازیگرانی هستند که در این فیلم کوتاه که به تازگی به مرحله تدوین رسیده است، به ایفای نقش پرداخته‌اند.