نمایشگاه آثار ارغوان خسروی که «در بین مکان‌ها» نام دارد ۱۰ آوریل افتتاح شده و تا ۵ ژوئن ۲۰۲۱ در نیویورک ادامه دارد. به گزارش هنرآنلاین، آثار جدید خسروی که عمدتا سال گذشته و در قرنطینه ساخته شده‌اند، ویژگی خاصی دارند. نقاشی‌های این هنرمند که برآمده از نگارگری ایرانی و تکنیک‌های این ژانر نقاشی تاریخی است، حال به مجسمه‌سازی نزدیک شده و حالت سه بُعدی یافته‌اند و به این ترتیب توهم دیداری برای بیننده ایجاد می‌کنند.

نقاشی‌های اکریلیک او در کنار صفحاتی از چوب و پلکسی‌گلاس شکل گرفته‌اند و تلفیقی از گذشته و حال، شرق و غرب و آشتی بین شکاف زمان و مکان است. خسروی ترکیبی از مینیاتور و تصاویر سورئالیستی را برای خلق روایت‌های فریبنده ارائه می‌دهد. آثار او نمایانگر جنبه‌های مختلف زندگی انسان و به ویژه مهاجران است و با استفاده از نقش و نگارهای فرهنگی، حمل خاطرات یک کشور را در هنگام ایجاد زندگی جدید در کشوری دیگر نشان می‌دهد.

ارغوان خسروی متولد ۱۳۶۳ در شهرکرد است و تحصیلات خود را در رشته گرافیک و نقاشی در دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه تهران و دانشگاه طراحی رودآیلند گذرانده است. آثار او پیش از این در تهران در گالری‌های آتبین و هما به نمایش درآمده و در نمایشگاه‌های گروهی متعدد خارجی شرکت داشته است. آثار خسروی در مجموعه‌هایی مانند موزه مدرسه طراحی پراویدنس رودآیلند، مجموعه خصوصی رُزان سامرسن، مجموعه خصوصی دایان فوگ در نیویورک و... نگهداری می‌شود. خسروی در سال ۲۰۱۹ به عنوان یکی از ۲۵ هنرمندی انتخاب شد که جایزه نقاشان و مجسمه‌سازان بنیاد جوآن میچل را دریافت کرد.