بیش از ۲۸۰ هنرمند معترض تئاتر خیابانی در اعتراض به ناعدالتی‌ها و وضعیت نامناسب این حوزه از تئاتر به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نامه نوشتند. این اعتراض از زمانی آغاز شده است که هنرمندان خیابانی نسبت به مدیریت کنونی کانون تئاتر خیابانی اعتراض داشتند.

نامه مذکور توسط هنرمندان سراسر کشور امضا شده است و خطاب به سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در چند بند به مسائلی چون عدم‌ رعایت مفاد اساسنامه در ساختار کانون تئاتر خیابانی، نبود ساماندهی جشنواره‌های تئاتر خیابانی کشور، نابرابری منزلت تئاتر خیابانی و صحنه‌ای و عدم چرخش نخبگان و هنرمندان تئاتر خیابانی در امر داوری و انتخاب آثار، نبود سیاستگذاری صحیح و ترسیم چشم‌انداز تئاتر خیابانی و تبعیض در برخورداری برخی جشنواره‌ها از حمایت‌های مالی اداره کل هنرهای نمایشی، نبود شورای مشورتی در تصمیم‌گیری‌های تئاتر خیابانی و همچنین پاسخگو نبودن مدیران تئاتر خیابانی و ایجاد مافیا و ترویج بی اخلاقی در فضای جشنواره‌ها اعتراض شده است.

در میان نام‌های هنرمندان تئاتر خیابانی معترض اسامی افراد شاخصی چون مصطفی بوعذار، پژمان شاهوردی، حیدر رضایی، مهدی حبیبی، مختار محمدی، احمد جعفری، سوران حسینی و ... دیده می‌شود. نام برخی چهره‌های فعال خیابانی همکار با کانون تئاتر خیابانی و دستگا‌ه‌های دولتی در این میان امضاکنندگان دیده نمی‌شود.