عمارت نوفل‌لوشاتو که اخیراً بنای خود را از انتقال داده است، در نظر دارد سانس ویژه‌ای به اجرای نمایش کارگردانان و گروه‌های جوان تئاتر اختصاص دهد. البته مجموعه نوفل‌لوشاتو با برپایی جشنواره‌هایی چون «افرا» نیز شرایط معرفی گروه‌ها  و هنرمندان جوان را مهیا کرده است.

داود نامور، مدیر مجموعه نمایشی نوفل‌لوشاتو این برنامه را «در جهت حرکت منسجم و یکپارچه و با در نظر گرفتن چشم‌انداز تئاتر در سال‌های پیش‌رو» توصیف کرده است و اذعان داشته برنامه‌های مجموعه‌اش در این سال‌ها شامل«کارگاه‌های تخصصی، برگزاری جشنواره‌های ویژه دانشجویی و اختصاص اجرا به جوانان تازه وارد» بوده است.

حالا داود نامور مدعی شده است اختصاص یک سانس به آثار گروه‌های جوان «بدون دریافت هزینه و صرفاً به‌صورت حمایتی، در جهت رسیدن به روزهای طلایی‌تر تئاتر» است. در سال‌های اخیر مهمترین مانع در تولید تئاتر، هزینه بالای اجاره سالن در تهران بوده است. به‌طور متوسط یک گروه آماتوری برای اجرا مجبور است سی‌درصد از قیمت صندلی‌های هر اجرا را به صاحب سالن بپردازد. بخش مهمی از اجراهای تئاتر در تهران بدون در نظر گرفتن مشارکت سالن در سود گیشه، روی صحنه می‌روند که عموماً به دلایل مختلف با شکست همراه بوده‌اند.

حال نامور گفته است این طرح «برای رسیدن به یک حرکت ماندگار و حرفه‌ای در تئاتر» و حمایت از ایده‌ها و استعدادهای جوان طراحی شده است، طرحی که می‌تواند با تسری به دیگر سالن‌های شخصی در تهران، در وضعیت کرونازدگی و تعطیلی یک ساله سالن‌ها،‌ بدنه جوان تئاتر را احیا کند.