مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ایلام از آغاز فصل نخست کاوش شهر تاریخی سیروان در روزهای آتی خبر داد؛ شهری که به‌جا مانده از تمدن ساسانی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ایلام در گفتگو با خبرنگار ایلنا، از آغاز فصل نخست کاوش شهر تاریخی سیروان طی روزهای آینده خبر داد و گفت: شهر تاریخی سیروان مربوط به دوره ساسانیان بوده و در شهرستان سیروان، روستای سراب‌کلان واقع ‌شده است.

«عبدالمالک شنبه‌زاده» ادامه داد: این شهر در دوران شکوه و عظمت خود مرکز ایالت ماسبذان از شهرهای مهم و آباد ایران در دوره ساسانی بوده و وجود پل‌ها، راه‌ها، محوطه‌ها، قلعه‌های فراوان و سکونت‌گاه‌های باستانی در این محوطه، گویای اهمیت این شهر است.

او همچنین با اشاره به دیگر برنامه‌های ایلام در سال جدید در حوزه پژوهش‌ها و کاوش‌ها یادآور شد: چند کاوش دیگر هم برای گمانه‌زنی به منظور تعیین حریم داریم که پیش‌بینی می‌کنیم به چهار کاوش برسد. مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام با اشاره به برنامه‌های این استان در سال ۱۴۰۰ در حوزه میراث فرهنگی، گفت: ۱۲ بنا داریم که به تناوب کار مرمتی روی آنها انجام می‌شود؛ مانند شهر تاریخی سیمره، شهر تاریخی سیروان، قلعه کنجان چم، قلعه اشرف العشایر و... که امسال هم قرار است مرمت آنها را جلو ببریم.