سرانجام سبد اکران نوروزی سینماها از فیلم‌هایی که پیش‌بینی می‌شدند، خالی ماند و ترکیبی متفاوتی از گمانه‌زنی‌ها، نخستین اکران سال 1400 را رقم خواهد زد. به گزارش ایسنا، شاید شاخص‌ترین فیلم‌های اکران نوروزی را بتوان «خون شد» و «خورشید» دانست، آن هم بیشتر به دلیل اسم و رسم سازندگان‌شان یعنی مسعود کیمیایی و مجید مجیدی. با این حال فیلم «خورشید» که در جشنواره فیلم ونیز با کسب جایزه شیر طلایی مورد تحسین قرار گرفت و در جشنواره فیلم فجر سال گذشته هم جایزه بهترین فیلم را گرفت، احتمالاً بیشترین شانس را برای برگرداندن مخاطب به سینماها داشته باشد. آخرین ساخته مجیدی با بازی علی نصیریان، جواد عزتی و طناز طباطبایی روایتگر داستانی از زندگی بچه‌های کار در تهران است.

اما فیلم «خون شد» مسعود کیمیایی هم یکی از فیلم‌های مطرح این نوبت از اکران خواهد بود. کیمیایی که سال گذشته متقاضی حضور «خون شد» در جشنواره فجر بود ولی پیش از شروع جشنواره در اعتراض به اتفاق‌های سیاسی و اجتماعی ماه‌های منتهی به بهمن از شرکت در این رویداد انصراف داد و همین سبب بروز واکنش‌های مخالف و موافق متعددی در میان کاربران فضای مجازی و اهالی سینما شد. در این فیلم سعید آقاخانی و نسرین مقانلو از جمله بازیگران هستند و برخی داستان قهرمان‌پرور آن را مشابه «قیصر» دانسته‌اند.

یکی دیگر از فیلم‌های اکران نوروزی امسال «لاله» به کارگردانی اسدالله نیک نژاد است که این هم یکی از فیلم‌های پرحاشیه سینمای ایران محسوب می‌شود. ساخت این فیلم بیش از هشت سال طول کشید و درباره‌ «لاله صدیق» یکی از قهرمان‌های اتومبیل‌رانی ایران است. در این فیلم سارا امیری، ایرج نوذری و نیکی کریمی از جمله بازیگران هستند. اما در شرایطی که پیش‌بینی می‌شد فیلم‌هایی همچون «دینامیت» یا «چپ راست» در اکران نوروزی 1400 باشند، فیلم‌های کمدی دیگری از صندوق بیرون آمده‌اند که کمتر اسمی از آن‌ها بود. «تک خال» به کارگردانی جواد منافی یک کمدی موزیکال با بازی پوریا پورسرخ و سحرقریشی است. آخرین فیلم اکران نوروزی «هفته‌ای یک بار آدم باش» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی است که از این فیلم تا لحظه انتشار این گزارش اطلاعات جزئی منتشر نشده است.