کارشناسان و پژوهشگران در پنجمین گردهمایی گروه‌های دانشجویی حامی گردشگری و حافظ میراث فرهنگی، فرصت‌ها و ظرفیت‌های دوران کرونا برای توسعه «گردشگری سلامت» را بررسی کردند.

به گزارش ایرنا، رئیس کمیته گردشگری سلامت انجمن علمی بازاریابی ایران در ابتدای این نشست درباره مفهوم گردشگری سلامت و شرایط توسعه این بخش در دوران شیوع کرونا و پساکرونا گفت: در کشور ما ظرفیت‌های متنوع از گردشگری از اماکن مقدسه بناهای باستانی وجود دارد، از گردشگری معنوی تاریخی و فرهنگی گرفته تا ظرفیت گردشگری دریایی، اما آنچه می‌توان بر آن سرمایه‌گذاری کم ریسک و خلاق و البته همیشه پر رونق داشت، گردشگری سلامت است.

محمد پناهی با اشاره به پیشینه 7 هزار ساله علم طب در کشورمان تصریح کرد: ما جزء هشت کشور صاحب تخصص و ممتاز در نظام سلامت جهان هستیم.

وی با اشاره به فعالیت گردشگری سلامت در دوران کرونا گفت: گردشگری سلامت بر خلاف خود صنعت گردشگری در دوران کرونا و پساکرونا یک ظرفیت است؛ نه تنها تهدید و بحران ساز نیست بلکه یک فرصت است. زیرساخت‌های موجود و ظرفیت‌های درمانی و پزشکی، متخصصان و بار علمی کشور در زمینه مقابله با کرونا موید همین موضوع است.

به گفته پناهی، گردشگری سلامت در دوران کرونا و پس از آن می‌تواند برای کشور درآمدزا باشد.