روز گذشته، دفتر موسیقی وزارت ارشاد اعلام کرد: «کنسرت‌های موسیقی با رعایت سقف مصوب ستاد ملی کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سر گرفته می‌شود».  روابط عمومی دفتر موسیقی وزارت ارشاد، به دنبال اعلام وضعیت زرد در تهران و ازسرگیری فعالیت‌های گروه سه، جلساتی با حضور شرکت‌های برگزارکننده کنسرت و سالن‌های برگزاری کنسرت برگزار کرد و شرایط ازسرگیری کنسرت‌های موسیقی بررسی شد.

به عقیده شرکت‌های تهیه‌کننده و کنسرت‌گذار، برگزاری کنسرت با ظرفیت 30 تا 50 ‌درصد ظرفیت سالن و یک سانس در روز توجیه اقتصادی ندارد و تنها با هدف به جریان افتادن دوباره چرخ اقتصاد هنر مجبور به انجام آن هستند. در این جلسات شرکت‌های کنسرت‌گذار بیان کردند هزینه‌های اجاره و خدمات فنی سالن‌ها و هزینه تبلیغات شهری و مجازی که مردم را ترغیب به استقبال از اجراها کند، عملاً سودی برای برگزارکننده باقی نمی‌گذارد و باید برای کسب حداقل سود، بیش از یک سانس کنسرت در روز آن‌ هم با ظرفیت بالغ‌بر 50درصد اجرا شود.

در این جلسات، نمایندگان سالن‌های برگزاری کنسرت در تهران آمادگی خود را برای ارائه تخفیف‌های لازم در اجاره و نرخ خدمات فنی اعلام کردند تا بدین‌وسیله شرکت‌ها رغبت بیشتری برای برگزاری کنسرت داشته باشند.

همچنین مقرر شد کلیه پروتکل‌های بهداشتی رعایت و بر حسن انجام آنها نظارت لازم صورت گیرد. درزمینه قیمت بلیت‌ها نیز مقرر شد در این مقطع زمانی با هدف تشویق مردم به بهره‌مندی از برنامه‌ها، قیمت بلیت کنسرت‌ها افزایش پیدا نکند.