نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول تا ششم بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب،‌ گفت: بحث نمایشگاه کتاب در فضای مجازی موضوع جدیدی است و اولین نمونه آن در جنوب کرمان به صورت آزمایشی برگزار شد که نتایج خوبی نیز داشت.

علی غیاثی ندوشن، با بیان این‌که نمایشگاه مجازی کتاب می‌تواند برای ما دستاورد خوبی داشته باشد، اظهار کرد: شاید کرونا سبب خیری باشد تا در آینده بتوانیم هزینه‌های خود را از جهاتی کم کرده و شکل و ماهیت نمایشگاه را تغییر دهیم تا به سمت فضای مجازی برود و مدت نمایشگاه‌ها بیشتر شود. همچنین دسترسی مردم به کتاب و منابع مکتوب متفاوت از گذشته تعریف شود و توزیع عادلانه امکانات و دسترسی کتاب برای همه مردم جامعه و کشور را داشته باشیم.

رئیس نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران نیز در همین راستا، با اشاره به این‌که در پی استمرار این شیوه در سال‌های آینده خواهیم بود، گفت: خانه کتاب و ادبیات ایران به عنوان مجری نمایشگاه‌های مختلف، از بهمن‌ماه سال ۱۳۹۸ مقدمات اجرای سی‌وسومین دوره نمایشگاه‌ بین‌المللی کتاب تهران را انجام داده بود ولی متاسفانه شیوع ویروس کرونا مانع از برگزاری این دوره از نمایشگاه شد.

ایوب دهقان‌کار با بیان این‌که اطلاعی از زمان ریشه‌کن شدن کرونا در دسترس نیست، اظهار کرد: پس از اطمینان از برگزار نشدن نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دستور داد سازوکار برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت مجازی در دستور کار قرار بگیرد.