در نمایشگاه مجازی کتاب جیرفت، شاهد حضور و مشارکت ۴۸۸ ناشر از سراسر کشور هستیم؛ افزایش چندبرابری که شایسته است نگاه جدی به آن شود.

به گزارش ایبنا، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، در آیین افتتاح نمایشگاه مجازی کتاب استانی جنوب کرمان، با بیان این مطلب گفت: در خانه کتاب و ادبیات ایران تلاش کردیم در حوزه نشر و صنعت فرهنگ مکتوب بتوانیم از فناوری‌های نوین استفاده کنیم که از‌جمله مصادیق آن برگزاری نمایشگاه‌های کتاب به‌صورت مجازی است.

ایوب دهقانکار، افزود: مجریان برگزاری، ناشران و مردم، سه ضلع اصلی نمایشگاه‌های مجازی کتاب هستند و ما به‌عنوان مجری، تلاش کردیم کتاب به سهولت در دسترس مردم قرار بگیرد. از مردم به‌عنوان ضلع سوم، آسوده خاطر هستیم و می‌دانیم همانند نمایشگاه‌های کتاب فیزیکی از نمایشگاه مجازی نیز استقبال می‌کنند؛ در نمایشگاه کتاب فیزیکی سال گذشته در جنوب کرمان شور و شوق مردم برای خرید کتاب را شاهد بودیم.

 دهقانکار در ادامه افتتاحیه این نمایشگاه که از طریق فضای مجازی اسکای روم برگزار شد. ادامه داد: خانه کتاب و ادبیات ایران در معتبرترین نمایشگاه‌های مجازی سراسر دنیا شرکت فعال داشت و سعی کرد با این نگاه که قرار است خودمان میزبان ضیافت مردم و ناشران خارج از کشور باشیم از تجربه کشورها در مقابله با این پدیده جدید استفاده کند.

به گفته وی، صنعت نشر ایران توانست در نمایشگاه مجازی کتاب پکن جزو ۱۰ شرکت‌کننده برتر  باشد و حتی در کشورهایی که حضور در نمایشگاه‌های کتاب آن جزو اولویت‌های ما نبود شرکت کند.

وی به یارانه اختصاص یافته به نمایشگاه مجازی کتاب استانی جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: یارانه نمایشگاه با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۳۰درصد تا سقف ۲۰۰هزار تومان است و مردم جنوب کرمان از تخفیف ۱۰درصد نمایشگاه هم بهره‌مند می‌شوند.

دهقانکار با اشاره به همکاری شرکت ملی پست ایران و اینکه هزینه ارسال کتاب برای مردم رایگان خواهد بود، گفت: شرکت ملی پست ایران به صورت مستقیم با ما در ارتباط هستند تا ارسال کتاب به دست مردم به نحو مطلوب و شایسته صورت بگیرد و خدشه‌ای ایجاد نشود.