قادرآشنا، مدیرکل اداره هنرهای نمایشی در سفری به استان کرمان، در دیدار با محمدرضا علیزاده احمدآبادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تفاهم‌نامه‌ای امضا کرده است تا مقدمات واگذاری تئاترشهر استان‌ کرمان به انجمن‌ هنرهای نمایشی این استان کلید بخورد. این تفاهمنامه همزمان با آغاز بهره‌برداری تئاتر شهر کرمان منعقد شده است.

در سال‌های گذشته همواره واگذاری تئاترهای شهر،‌ پروژه‌ای که در دوران قادر آشنا کلید خورده بود تا هر شهری دارای فضایی برای اجرای تئاتر باشد، محل نزاع و گلایه هنرمندان بوده است. از ماجراهای عجیب در تئاتر شهر کرمانشاه و اجاره دادن سالن به فعالیت‌های بی‌ربط گرفته تا شرایط بد نگهداری در برخی استان‌ها و در نهایت دریافت هزینه‌های گزاف از هنرمند با توجیه بخش خصوصی، داستان تکراری خصوصی‌سازی تئاترهای شهر

بوده است.

حالا مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی گفته است:‌ «با تدوین برنامه‌های راهبردی در جهت افزایش تولید و ساماندهی فعالیت‌های هنرمندان عرصه نمایش کرمان، تفاهم‌نامه‌ای با محمدرضا علیزاده احمدآبادی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان امضا کردیم... براین اساس اداره کل هنرهای نمایشی کشور متعهد شده است تا زمینه توسعه فعالیت‌های تئاتر شهر کرمان را در چارچوب ضوابط حمایتی فراهم کند. همچنین در تدوین مفاد قانونی و ضوابط اجرایی موردنیاز فعالیت مجموعه تناتر شهر کرمان شامل تدوین اساسنامه، ضوابط بهره‌برداری و انجام امور مشاوره‌های تخصصی و لازم همکاری کند.»

براین اساس مقرر شده است کارهای قانونی واگذاری مجتمع فرهنگی و هنری کرمان به انجمن هنرهای نمایشی شعبه استان صورت گیرد. با این حال در این فرآیند دو نکته کماکان مبهم است. نخست آنکه انجمن هنرهای نمایشی به مثابه بخش خصوصی وارد این فرآیند شده است یا بخش دولتی؟ مسأله دیگر آن است که آیا این فرآیند در دیگر استان‌ها نیز دنبال می‌شود یا خیر.