آماده‌سازی ۶ ایستگاه مترو تا پایان سال

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه از آماده سازی شش  ایستگاه مترو از خطوط ۶ و ۷ تا پایان سال خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی امام با اشاره به تسریع عملیات آماده‌سازی در خطوط ۶ و ۷ گفت: همکاران ما در راه‌آهن شهری در تلاش هستند تا ۹ کیلومتر جنوبی از خط ۶ را با سه ایستگاه دولت آباد، بعثت و میدان شهدا تا پایانه سال آماده افتتاح نمایند.

وی افزود: در حال حاضر فعالیت‌های ساختمانی در این سه ایستگاه به پایان رسیده و برای تجهیز این ایستگاه‌ها برنامه‌ریزی شده است که در صورت عدم بروز مشکل خاص، تا پایان سال آماده بهره برداری اولیه خواهد بود. مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با اشاره به آخرین وضعیت تجهیز خط ۷ نیز گفت: بخش شمالی این خط حد فاصل ایستگاه شهید نواب صفوی تا میدان صنعت شامل ۷.۵ کیلومتر با دو ایستگاه دانشگاه تربیت مدرس و میدان صنعت در مرحله سیگنالینگ است. براساس گزارش شهرنوشت، وی خاطرنشان کرد: تجهیزات باقی مانده این خط هفته گذشته ترخیص و هم اکنون در حال نصب است. امام تصریح کرد: ایستگاه هلال احمر که در مسیر افتتاح شده خط ۷ قرار داشت و در تیرماه سال گذشته به دلیل عدم تکمیل افتتاح نشد در این مرحله، افتتاح خواهد شد.

    


درخواست از استانداران:

حمایت از مشاغل خانگی و صنایع دستی تولیدی زنان

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده از استانداران سراسر کشور خواست از مشاغل خانگی و صنایع دستی تولیدشده توسط زنان در استان ها، حمایت کنند.

به گزارش ایسنا، فریبا نظری مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده، از استانداران سراسر کشور درخواست کرد به منظور حمایت از مشاغل خانگی و صنایع دستی هر استان به ویژه تولیدات زنان، با ابلاغ به تمامی دستگاه‌های اجرایی استان، مقرر نمایند برای اهدای هدایای غیر نقدی در مناسبت‌ها و تقدیر از گروه‌های مختلف مانند: کارمندان، ایثارگران، ورزشکاران، نخبگان و سایر موارد، از محصولات تولیدی زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار استان خود، خریداری و استفاده شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ نظری تأکید کرد: این اقدام در جهت حمایت اقتصادی و اجتماعی از زنان تولید‌کننده به ویژه زنان سرپرست خانوار و توانمندسازی آنها درنظر گرفته شده است. علاوه بر این، خرید تولیدات زنان هر استان می‌تواند در تقویت مشاغل خانگی و حفظ و رونق تولید صنایع دستی بومی استان‌ها، نقش بسیار مؤثر و مثبتی داشته باشد.

    


افتتاح پلاسکو جدید در مهر ۹۹

رئیس بنیاد مستضعفان از تحویل دو باغ این بنیاد به شهرداری برای تبدیل شدن به فضای شهری عمومی خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمد سعیدی‌کیا صبح دوشنبه 29 بهمن ماه در حاشیه مراسم طرح بازآفرینی باغ وثوق‌الدوله (باغ بزرگ‌آقا) با حضور در جمع خبرنگاران در مورد هماهنگی بنیاد مستضعفان و شهرداری در راستای تحویل و حفظ باغات، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵ باغ در اختیار بنیاد مستضعفان است که دارای متراژهای مختلفی است، سیاست بنیاد مستضعفان این است که این باغات را در اختیار شهرداری قرار دهد تا شهرداری هم به طور طبیعی آنها را به فضای سبز شهری و گردشگری تبدیل کند. سعیدی‌کیا همچنین در مورد آخرین وضعیت پلاسکو نیز با بیان اینکه گودبرداری در حال انجام است و خوشبختانه چهل‌وهشت شمع برای سازه نگهبان نصب شده است، گفت: امید است قبل از سال جدید کار گودبرداری به طور کامل به اتمام برسد.