معصومه ابتکار 

محاکم ملزم به رعایت برابری دیه زن و مرد هستند

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در توئیتی با تاکید براینکه رای وحدت رویه دیوان عالی کشور درباره برابری دیه زن و مرد در حکم قانون است، نوشت: تمام محاکم ملزم به رعایت این رای هستند. به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در توئیتر خود نوشت: «هیات عمومی دیوان عالی کشور به بررسی تکلیف صندوق تأمین خسارت‌های بدنی برای پرداخت مابه‌التفاوت دیه زنان اعم از نفس یا اعضا پرداخت و در رأی وحدت رویه ۷۷۷، به تصویب رأیی اقدام کرد که در حکم قانون است و تمام محاکم ملزم به رعایت آن هستند».

    

تقدیر یونیسف از برنامه‌های بهداشتی ایران

نماینده یونیسف در کشورمان از برنامه‌های حوزه بهداشت قدردانی کرد. به گزارش ایسنا، دکتر ویل پارکس در دیدار با معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن اشاره به دستاوردهای حوزه بهداشت جمهوری اسلامی ایران افزود: همکاری ایران با یونیسف بسیار تاثیرگذار و فراگیر است. نماینده یونیسف در ایران دستاوردهای کشورمان را در کاهش مرگ نوزادان چشمگیر خواند و گفت: ایران در این حوزه به شاخص‌های خوبی دست پیدا کرده است. ویل پارکس، نشست منطقه‌ای یونیسف در ایران را موفقیت آمیز دانست و از وزارت بهداشت به خاطر برگزاری آن قدردانی کرد.  در ادامه این نشست، دکتر علیرضا رئیسی به تشریح فعالیت‌های نظام شبکه در حوزه سلامت کشورمان پرداخت و گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری کامل با یونیسف برای پیشبرد اهداف سلامت محور آن سازمان در منطقه است. بنابر اعلام وبدا، معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن تشریح اقدامات حوزه بهداشت در کنترل و کاهش مرگ مادران باردار و نوزادان اظهار داشت: ایران آماده است تجربیات خود را در این حوزه در اختیار کشورهای منطقه قرار دهد.

    

رئیس اتحادیه بستنی و آب میوه فروشان:

کافی شاپ‌های غیرمجاز بزودی پلمپ می‌شوند

رئیس اتحادیه آمیوه و بستنی در خصوص فعالیت کافی شاپ‌ها گفت: این صنف نیز زیر مجموعه ما محسوب می‌شود و تمام مجو‌زها را باید از ما اخذ کند.

وی در خصوص شکایت‌ها و انتقادات مردم از قیمت برخی اقلام در کافی شاپ‌ها گفت: در رسته ما قیمت‌گذاری وجود ندارد و هر واحد متناسب با سایز ظرف و کیفیت، قیمت کالا را تعیین می‌کند. البته این بدان معنی نیست که هر قیمتی که خودشان بخواهند بر روی کالا بگذارند بلکه بازرسین ما بر این امر نظارت دارند و جلو هر گونه گرانفروشی را خواهند گرفت.  آزموده ادامه داد: واحدهایی که اقدام به گرانفروشی می‌کنند اغلب فاقد مجوز هستند.  وی تصریح کرد: هر کافی شاپ ملزم است که پروانه و مجوز خود را در معرض دید قرار دهد و اگر مشتری مشاهده کرد که قیمت‌ها خارج از عرف معمول است از فروشنده جواز را مطالبه کند و اطلاعات آن را به اتحادیه اعلام کند، اگر هم جواز نداشت با اتحادیه، تعزیرات و یا اداره اماکن تماس بگیرد.

    

مدیرکل زندان‌های استان تهران تغییر کرد

مصطفی محبی مدیرکل زندان‌های استان تهران جای خود را به فرد دیگری داد.

به گزارش ایسنا، مصطفی محبی که از خردادماه سال ۹۵ از سوی اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها به عنوان مدیرکل زندان‌های استان تهران منصوب شده بود، جای خود را به فرد دیگری داد.

گفته می‌شود که مدیرکل زندان‌های استان تهران، به دلیل «قتل علیرضا شیرمحمد‌علی در زندان» برکنار شده است.

طی حکمی از سوی اصغر جهانگیر، حشمت‌الله حیات الغیب، مدیرکل زندان‌های استان تهران شد