گروه حوادث: پسر جوان وقتی سرقرار با دختری رفت نمی دانست قاتل خواهد شد.

دوستان این پسر که مسخره اش می کردند وقتی جسدی خون آلود روی دستشان ماند فهمیدند چه اشتباهی کرده‌اند.

25 مردادماه سال 93 مأموران کلانتری 102 گاندی از مرگ مشکوک مرد جوانی به نام عابد در بیمارستان شهدای تجریش باخبر و تیمی از ماموران برای تحقیقات ویژه وارد عمل شدند.

بررسی های پلیسی نشان از آن داشت که مرد جوان در جریان درگیری مجروح و بعد از انتقال به بیمارستان فوت کرده است. با انتقال جسد به پزشکی قانونی، یکی از دوستان عابد که از شاهدان حادثه بود به مأموران گفت: «روز گذشته همراه عابد برای گرفتن طلبش به جلوی خانه ستار رفتیم که با هم درگیر شدیم. در آن درگیری ستار به شدت عابد را کتک می‌زد. عابد به خاطر ناراحتی قلبی از ستار خواست او را کتک نزند اما او بی‌توجه به التماس‌های عابد با لگد به شکم و سینه‌اش زد، سپس با قاپیدن گوشی یکی از دوستانمان از محل متواری شد.»  

بعد از اظهارات شاهد حادثه، عابد از طریق ردیابی گوشی همراه دوست مقتول شناسایی و بازداشت شد.

وی بعد از انتقال به پلیس آگاهی تحت بازجویی قرار گرفت و با انکار جرمش گفت: «دوست مقتول دروغ می‌گوید، آنها از من طلب نداشتند و می‌خواستند مرا مسخره کنند و بخندند.

وی افزود: سال‌ها قبل برای کار به ایران آمدم و در یک ساختمان نیمه کاره مشغول کار شدم. سرم به کار خودم بود تا اینکه روزی تلفن همراهم زنگ خورد و شخصی که پشت خط بود مدعی شد زن جوانی است و پیشنهاد دوستی داد. می‌دانستم دروغ می‌گوید و صدایش را تغییر داده است برای همین قرار گذاشتم تا او را ببینم. وقتی سر قرار رفتم یکی از کارگران ساختمان نیمه‌کاره بود که با دوستش آمده بود. تا آنها را دیدم به کاری که کرده بودند اعتراض کردم و از عصبانیت گوشی همراهشان را گرفتم و روی زمین کوبیدم.»

متهم در ادامه گفت: «فردای آن روز مقتول با چند نفر از دوستانش مقابل خانه‌ام آمدند و مدعی شدند باید خسارت گوشی را بدهم. همین باعث درگیری شد و در آن درگیری من فقط یک سیلی محکم به صورت مقتول زدم و با قاپیدن گوشی همراه یکی از آنها فرار کردم. فردای آن روز بود که مأموران مرا دستگیر کردند.»  بدین ترتیب در حالیکه عابد ادعای بیگناهی می کرد با توجه به مدارک و شواهد پلیسی روانه زندان شد و پرونده پس از تحقیقات تکمیلی برای صدور حکم نهایی به شعبه 8 دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شد.

اولین جلسه رسیدگی به پرونده 2 نفر از اولیای دم با پرداخت دیه اعلام رضایت کردند اما دیگر اولیای دم درخواست قصاص کرد.

سپس متهم با انکار جرمش از خودش دفاع کرد. در پایان هیات قضایی بنا به گزارش پزشکی قانونی که علت فوت را بیماری کبد اعلام کرده بود، متهم را از قتل عمد تبرئه و به اتهام قتل شبه عمد به پرداخت دیه و حبس محکوم کرد.

 این حکم به دیوان عالی کشور فرستاده شد اما با اعتراض وکیل متهم پرونده بار دیگر به همان شعبه ارجاع داده شد.

بدین ترتیب متهم صبح دیروز در همان شعبه به ریاست قاضی توکلی حاضر شد و در آخرین دفاعش گفت: «متأهل و صاحب دو فرزند هستم. وقتی فهمیدم مقتول و دوستش مرا سر کار گذاشته‌ و مسخره ام کرده‌اند عصبانی شدم و ناخواسته تلفن همراه یکی از آنها را روی زمین کوبیدم. فردای آن روز مقتول وقتی با دوستانش مقابل در خانه‌ام آمدند با اسپری به صورتم زدند و من چاره‌ای جز دفاع نداشتم اما باور کنید ضربه‌ای به شکم نزدم و فقط یک سیلی به صورت او زدم. به همین دلیل درخواست تبرئه و آزادی دارم.»

بنا به این گزارش، در پایان هیات قضایی وارد شور شد.