گروه حوادث: سه پسر جوان که دوست شان را در زیرزمین خانه شیطانی آزار داده بودند  در لیست اعدام قرار گرفتند. همسایه های صدای ناله های پسر جوان را از زیرزمین خانه ای می شنیدند اما جرات شکایت نداشتند.

پاییز شوم

 رسیدگی به این پرونده از بیست و هشتم آبان ماه سال ۹۵ آغاز شد .

مأموران کلانتری ۱۵۲ مسعودیه در حال گشت زنی در یکی از خیابان ها بوده اند که مرد جوانی به نام مهدی به آنها مراجعه کرد و گفت :من صاحب یک خانه در خیابان مسعودیه هستم.چند ساعت قبل دیدم  سه پسر جوان که مستاجرم هستند یک نفر را به زور به خانه آوردند  و او را  به زور به زیرزمین خانه بردند .

وی افزود: فکر می‌کنم  آنها قصد آزار پسرجوان را  داشتند. صدای  کمک خواهی پسر جوان را شنیدم اما نتوانستم به او کمک کنم. می ترسم بلایی سر پسر جوان بیاید.

نجات زندانی

با این شکایت ماموران  به این خانه رفتند و در زیر زمین با پسر ۲۲ ساله به نام آرتین روبه‌رو شدند که مدعی بود تحت آزار قرار گرفته است .

آرتین  به ماموران گفت : من به همراه یکی از دوستانم به نام احمد به خانه دوست دیگرمان  به نام رضا  رفتیم. اما آنجا رضا و دو نفر دیگر از دوستانش به رویم چاقو کشیدند و مرا به زور به زیرزمین خانه بردند. آنها سه نفری مرا آزار دادند و از من  فیلم گرفتند .آنها همچنین  ساعت ها مرا کتک زدند و  شکنجه دادند .

بازداشت 3 ابلیس

با  اظهارات پسر جوان سه متهم بازداشت شدند.

 یکی از آنها به نام رضا گفت:  یکی از دوستانم به نام مهدی  با امید دوست بود و او را به آن جا آورد .رضا می‌گفت امید شیشه کشیده و حالش بد است.او خودش به تنهایی امید را به زیرزمین خانه برد و او را کتک زد .سپس او را آزار داد اما من کاری با او نداشتم .

این متهم ادامه داد: مهدی می گفت  امید معتاد است و همیشه به  او شیشه می دهد  و در عوض به او تجاوز می کند. آن روز هم به ما گفت  از احمد خواسته تا امید را همراه خودش به آنجا بیاورد  تا  ما هم  او  را آزار بدهیم.

مهدی جرمش را انکار کرد و سومین متهم به نام محسن نیز ادعا کرد فقط مهدی به پسر جوان تجاوز کرده بود.

نظریه تلخ پزشکی قانونی

سومین متهم نیز آزار پسر معتاد را انکار کرد. در حالی که سه متهم بازداشت شده بودند آرتین به پزشکی قانونی معرفی شد و کارشناسان  پزشکی قانونی آثار ضرب وجرح روی بدن وی و تجاوز  به او را تایید کردند .

با این تجسس ها چهارمین متهم به نام احمد که آرتین را با نقشه از پیش طراحی کرده به زیرزمین خانه شیطانی برده بود نیز بازداشت شد .

در دادگاه

در حالی که برای متهمان قرار وثیقه ۲ میلیاردی صادر شده بود آنها در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی اصغر عبداللهی و با حضور یک مستشارپای میز محاکمه ایستادند.

 در  جلسه رسیدگی سه متهم به دفاع پرداختند و جرمشان را انکار کردند .احمد نیز منکر جرم قوادی شد و گفت از نقشه پسران جوان برای آزار آرتین بی اطلاع بوده است.

در جلسه دادگاه مرد  صاحبخانه که این ماجرا  به پلیس اطلاع داده بود نیز حضور داشت و گفت:  متهمان مواد فروش هستند و لوازم خودرو سرقت می کنند .آنها همگی سابقه دار هستند وبه گمانم آرتین از ترسش آنها  را لو نداده بود. ولی من آن روز دیدم که آنها  با تهدید قمه پسر جوان را به داخل زیرزمین بردند سپس در را  با زنجیر قفل کردند .من قبلا بارها از همسایه ها شنیده‌ بودم که گاهی اوقات  سر و صداهای عجیبی از داخل زیرزمین شنیده می شود. ولی از ترسم نمی نوانستم از مستاجران شرور شکایت کنم.

حکم اعدام

 در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد و با توجه به مدرک های موجود در پرونده  برای سه متهم حکم اعدام صادر کرد .احمد نیز به جرم قوادی به ۷۵ ضربه شلاق محکوم شد.

قطعیت حکم

دیروز این حکم در شعبه 29  دیوان عالی کشور مورد تایید خورد و قطعی شد.