گروه حوادث: زن جوان که برای جلوگیری از مصرف شیشه با مردی درگیر شده و او را به قتل رسانده‌بود شرایط پیچیده ای دارد. او با وجود اینکه قصاص نمی شود و به پرداخت دیه محکوم شده است اما توانایی پرداخت دیه را هم ندارد.

جسدی در خانه کیمیا

فرودین ماه سال 95  یک جسد در محدوده بزرگراه شهید اشرفی اصفهانی و خیابان امام رضا پیدا شد و ماموران کلانتری 140 باغ فیض وارد عمل شدند .  بررسی های میدانی نشان داد جوانی 33 ساله به نام فرهاد با ضربات چاقو به گلویش از پای درآمده است. برای رازگشایی از قتل این مرد و با دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای امورجنایی تهران ، تیمی از اداره 10 پلیس آگاهی تهران وارد عمل شدند .  کارآگاهان در بررسی‌هایشان دریافتند که محل جنایت خانه ای متعلق به زن جوانی به نام کیمیا  32 ساله است که از حدود چهار سال پیش ، پس از مرگ شوهرش و به ‌واسطه یکی از دوستانش ، با برادر دوستش آشنا و پس از مدتی با یکدیگر نامزد شده اند اما پس از گذشت مدت کوتاهی کیمیا از اعتیاد فرهاد به مصرف مواد مخدر اطلاع پیدا کرده و به این علت از ازدواج با فرهاد منصرف می شود با این وجود فرهاد کماکان اصرار بر ازدواج با کیمیا داشته است .  کیمیا به کارآگاهان گفت : فرهاد زمانی که به خانه من آمد مجروح بود و من خواستم به او کمک کنم اما او قبول نکرد و در همان حالت هم فوت کرد. 

دستگیری کیمیا

کارآگاهان در تحقیقات از اهالی مجتمع اطلاع پیدا کردند صدای درگیری شدیدی از داخل خانه کیمیا شنیده شده است. دلایل به دست آمده مبنی بر شنیده شدن صدای درگیری و همچنین به هم ریختگی وسایل خانه همه حکایت از آن داشت که فرهاد طی یک درگیری با کیمیا به قتل رسیده است و به این ترتیب زن جوان بازداشت شد. کیمیا پس از دستگیری ،اعتراف کرد و گفت : فرهاد مواد خریده و به خانه من آمده‌ بود که مواد بکشد  . به او اعتراض کرده و قصد داشتم تا موضوع را به خانواده‌اش اطلاع دهم اما او مانع من شد و در ادامه مرا مورد ضرب و جرح قرار داد.ما با هم درگیر شدیم و من می‌خواستم چاقویی که دست فرهاد بود را بگیرم که ضربه به خودش برخورد کرد و جان داد.

رهایی از اعدام

کیمیا با همین دفاعیات در دادگاه از قتل عمد تبرئه و به اتهام قتل غیرعمد به پرداخت دیه محکوم شد. رای صادره در دیوان عالی کشور مورد تایید قرار گرفت .

پول ندارم

کیمیا این بار دادخواستی ارائه داد و مدعی شد توانایی پرداخت دیه ندارد. او روز گذشته در جلسه بررسی این دادخواست سه شاهد معرفی کرد که آنها شهادت دادند این زن دارایی‌ای که بتواند با آن دیه را بپردازد ندارد. بنابه این گزارش؛ بزودی در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد.