سردار رحیمی خبر داد:

عزل و بازداشت 2 مامور در ماجرای درگیری در پارک پلیس

رئیس پلیس تهران بزرگ درباره حواشی پارک پلیس توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه طرح رعد درباره حواشی پارک پلیس گفت: در این رابطه دو همکار که یکی از آنها جانشین کلانتری است از مسئولیت عزل و در بازداشت هستند.

وی ادامه داد: همچنین افراد در این پارک به طور کامل کشف حجاب کرده بودند و همچنان در بازداشت هستند، جرم این افراد نیز کشف حجاب، هنجارشکنی و توهین به پلیس است.

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: بر اساس تماسی که جمعی از شهروندان در پارک پلیس با مرکز فوریت‌های پلیس 110 داشتند در حدود ساعت 4 و 30 دقیقه روز شنبه اول تیرماه اعلام می‌کنند که عده‌ای جوان در این پارک حضور دارند که رفتارهای ناشایست و هنجارشکنانه انجام می‌دهند و به شدت هنجارها را زیر پا گذاشتند.

رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه ماموران مرکز فوریت‌های 110 در این محل حاضر می‌شوند گفت:‌ با حضور ماموران در این محل مشاهده می‌شود تعدادی جوان رفتار ناشایست می‌کنند و رفتارهایی را انجام می‌دهند که باعث ناراحتی مردم شده است. در گام اول جانشین کلانتری محترمانه و دوستانه به این افراد تذکر می‌دهد و مردم نیز شاهد این ماجرا بودند اما بلافاصله این افراد شروع به توهین و فحاشی و حمله به پلیس می‌کنند. در ادامه همکاران من قصد انتقال این افراد به کلانتری را دارند که آن اتفاق رخ می‌دهد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مستندسازی از این ماجرا صورت گرفته است گفت: ما مستندسازی انجام می‌دهیم اما در این مورد دوربین نداشتیم.

    

فراهانی:

شهرداری بیش از 50 هزار میلیارد تومان بدهی دارد

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران گفت: به‌رغم آنکه مدیران گذشته شهرداری تهران می‌گویند شهرداری بدهی ندارد، اما بیش از 50 هزار میلیارد تومان بدهی در مجموعه شهرداری تهران وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید فراهانی در پایان جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران و درباره گزارش تفریغ بودجه سال 96 شهرداری تهران که امروز در صحن شورا ارائه شد، گفت: شورای شهر تهران ناظر بر مدیریت شهری شهرداری تهران است این نظارت در سه شکل حین هزینه، قبل از هزینه‌کرد و بعد از هزینه‌کرد اعمال می‌شود.

وی در باره وام‌هایی که توسط شهرداری از بانک‌ها گرفته شده، گفت: این بدهی‌ها از دوره‌های گذشته به این دوره منتقل شده و به‌رغم آنکه مدیران گذشته شهرداری تهران می‌گویند شهرداری بدهی ندارد، اما بیش از 50 هزار میلیارد تومان بدهی در مجموعه شهرداری تهران وجود دارد.

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران درباره نامشخص بودن هزینه‌کرد سه هزار و 100 میلیارد تومان از درآمد شهرداری نیز گفت: این درآمد از سال 95 کسر شده اما معلوم نیست در کجا خرج شده است، البته گفته شده بخشی از آن برای پرداخت دیون مورد بهره‌برداری قرار گرفته اما برای اعضاء محل خرج دقیق این درآمد مشخص نیست که باید مورد بررسی قرار گیرد.