براساس مصوبه مجلس مجازات اسیدپاشی اعدام است

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای مقرر کردند اسیدپاشی به قصد ارعاب و ایجاد ناامنی افساد فی‌الارض محسوب شود. به گزارش فارس، نمایندگان مجلس در جریان بررسی طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه‌دیدگان ناشی از آن در جلسه علنی صبح دیروز، تبصره الحاقی به ماده یک این طرح را با ۱۶۱ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۵ نماینده حاضر به تصویب رساندند که براساس آن در مواردی که اسیدپاشی به قصد ارعاب و ایجاد ناامنی در جامعه باشد به نحوی که موجب ناامنی در جامعه شود؛ اقدام مرتکب افساد فی‌الارض محسوب و به مجازات آن محکوم می‌شود. طبق قانون مجازات اسلامی برای اتهام افساد فی‌الارض اشد مجازات یعنی اعدام در نظر گرفته شده اما در مواردی نیز احکامی دیگر نظیر قطع دست و پا و یا تبعید صادر می‌شود. در ادامه تبصره الحاقی به ماده ۵ درخصوص پیش‌بینی و اختصاص هزینه‌های این ماده در بودجه سالانه با درخواست صندوق تأمین خسارت‌های بدنی مورد بررسی قرار گرفت که فاطمه حسینی پیشنهاد حذف این تبصره را مطرح کرد چراکه به گفته وی موکل کردن پرداخت این هزینه‌ها در بودجه موجب عدم اختصاص این مبلغ می‌شود. درنهایت نمایندگان با پیشنهاد محدود کردن خرید و فروش اسید مخالفت کردند.

    

مدیرعامل انجمن ام.اس ایران:

 روزانه بین 7 تا 10 بیمار جدید ام.اس ثبت می‌شود

مدیرعامل انجمن ام.اس ایران، گفت: سالانه ۳ تا ۵ هزار بیمار جدید مبتلا به ام.اس در کشور ثبت می‌شود و در انجمن ام.اس در هر روز کاری بین ۷ تا ۱۰ بیمار جدید ثبت‌نام می‌کنیم. به گزارش ایسنا،‌ اظهارات عبدالحسین هوشمند، و شماری دیگر از مقام‌های پزشکی ایران روز شنبه در نشستی همزمان با «روز جهانی ام.اس» ایراد ‌شد. محمدعلی صحراییان، نایب‌رئیس انجمن ام.اس، نیز در این نشست گفت: ایران در بین کشورهای خاورمیانه بیشترین میزان شیوع ام.اس را دارد اما «اینکه گفته می‌شود کشور ایران بالاترین شیوع ام.اس در جهان را دارد» موضوعی غلط است. بنابر این گزارش، شیوع ام.اس در شهرهای بزرگ ایران ۱۲۰ نفر در هر صدهزار نفر است و در شهرهای کوچک نیز این رقم به ۷۰ نفر می‌رسد. به گفته صحراییان، بیشترین میزان شیوع ام.اس در ایران در شهرهای تهران و اصفهان دیده می‌شود و زنان حدود سه تا چهار برابر بیش از مردان در معرض ابتلا به این بیماری هستند. ام.اس یا «تصلب بافت چندگانه» یک بیماری التهابی است که غلاف‌های میلین سلول‌های عصبی در مغز و نخاع آسیب می‌بینند.

    

انتقاد سخنگوی شورای شهر از موازی‌کاری در طراحی‌های شهری

عضو شورای شهر تهران گفت: موازی‌کاری در حوزه طراحی شهری در معاونت‌های شهرداری وجود دارد. به گزارش ایلنا، علی اعطا در جلسه این هفته شورا افزود: در حوزه طراحی شهری علاوه بر معاونت شهرسازی، معاونت اجتماعی نیز توسط شرکت توسعه فضاهای فرهنگی در معاونت فنی و عمران سازمان عمران مناطق و در معاونت خدمات شهری سازمان زیباسازی طرح‌های شهری را تهیه و اجرا می‌کند. چنین فعالیت‌های موازی تنها به اتلاف منابع ختم می‌شود و انتظار می‌رود به سمت انسجام بیشتر در این حوزه حرکت کنیم. وی درباره لغو مصوبه برج باغ‌ها نیز با تاکید بر اینکه نباید پرونده‌هایی که مجوز و پروانه دریافت نکرده‌اند ضرر مالی کنند، گفت: برخی از این پرونده‌ها بلاتکلیف مانده‌اند که ما اجازه ساخت و ساز به آنها نداده‌ایم. ما قصد نداریم حق و حقوق مردم ضایع شود، بنابراین معاونت شهرسازی باید به دنبال حل و فصل این مشکل باشد. اعطا در ادامه با اشاره به تشکیل اتاق فکرهای قوی در معاونت شهرسازی گفت: متاسفانه این اتاق‌های فکر در این دوره شورا تعطیل شدند که باید به آن رسیدگی شود.