معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: طبق اطلاعاتی که به دست آمده است حق پرستاری حدود یک هزار و 200 جانباز بالای 70درصد که در ماه فروردین به حساب آن‌ها پرداخت نشده بود، تا پایان اردیبهشت ماه به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

محمود پاکدل در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا در پاسخ به این پرسش که اعتراضاتی وجود دارد که 50 هزار تومان از حقوق برخی ایثارگران کسر شده و حق پرستاری برخی ایثارگران نیز قطع شده است، افزود: این موضوع صحت ندارد بلکه موضوع نیم کای حق پرستاری بوده است.

وی اضافه کرد: بنیاد شهید در بهمن و اسفند پرداخت این نیم کای خانواده‌های جانبازان را پرداخت کرده بود که در فروردین ماه از سیستم حقوق دستمزد که از سیستم سجایا (سامانه جمع‌آوری اطلاعات ایثارگران) اطلاعات می‌گرفت، این نیم کا حذف شد که در اردیبهشت ماه دوباره پرداخت می‌شود.

طبق آمار، شمار پدران شهدا 49 هزار و 572 نفر و مادران شهیدان 106 هزار و 391 نفر است.

پاکدل ادامه داد: نیم کا معادل حق پرستاری والدین شهدا و جانبازان 50 درصد حداقل حقوق طبق قانون کار است که بنیاد شهید این مبلغ را به این خانواده‌ها پرداخت می‌کند.

پاکدل افزود: مجموع پرداختی‌های بنیاد شهید بابت حق پرستاری حدود 53 هزار نفر است که یک هزار و 200 نفر از جانبازان که عمدتا جانبازان بالای 70 درصد، حق پرستاری دریافت نکرده بودند که اکنون این مورد اصلاح شده است.