رئیس انجمن داروسازان تهران، هزینه‌های جانبی دارو را علت دوگانگی قیمت آن با بهای درج‌شده روی بسته‌بندی دارو عنوان کرد و گفت: دارو دارای هزینه‌های جانبی مانند بسته‌بندی است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا دری اعلام کرد: دارو نیز مانند تمام کالاها و اجناسی یارانه می‌گیرد، مواد اولیه آن نیز متأثر از یارانه است اما نکته‌ای که مصرف‌کنندگان باید بدانند این است که بسیاری از داروها دارای هزینه‌های دیگری هستند که به آن‌ها یارانه تعلق نمی‌گیرد. یکی از این هزینه‌های جانبی بسته‌بندی است، مواد اولیه که در بسته‌بندی دارو به کار می‌رود متأثر از قیمت بازار است؛ به‌طور مثال اگر نیاز به کاغذ است باید توسط شرکت از بازار تهیه شود، بنابراین به این کاغذها و موادی برای ساخت در شیشه شربت یارانه تعلق نمی‌گیرد و علت افزایش فعلی قیمت داروها نیز همین است.

او ادامه داد: علت افزایش قیمت داروها، بالا رفتن قیمت مواد مصرفی است درعین‌حال در بحث هزینه و دستمزد نیز افزایش داشتیم و عدد تورمی که وجود داشته است متأثر از شرایط است. روی برخی داروها قیمت وجود دارد اما هنگامی‌که به دست مصرف‌کننده می‌رسد قیمت دیگری است، بارها اعلام کردیم قیمت زدن دارو یا نباید انجام گیرد یا اگر انجام می‌گیرد باید به‌روزرسانی شود.