آغاز تخریب ۲۰ ویلا در حریم رودخانه زاینده‌رود

احمد خسروی وفا گفت: در راستای مبارزه با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم و بستر زاینده رود تخریب مستحدثات غیرمجاز ۲۰ ویلای دیگر در باغ بهادران آغاز شده است. 

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: در راستای مبارزه با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم و بستر زاینده رود، تخریب مستحدثات غیرمجاز ۲۰ ویلای دیگر در باغ بهادران با دستور قاطع قضایی از صبح دیروز آغاز شده است. وی افزود: از اسفندماه سال گذشته تاکنون ۴۹ ویلا تخریب شده که حدود ۵۰ هزار مترمربع از اراضی دولتی در بستر زاینده رود آزاد سازی شده است. رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به این‌که مقدمات اجرای دستور قضایی در خصوص تخریب سایر اماکن و ویلا‌های غیرمجاز احداثی در بستر رودخانه فراهم و در دستور کار است، عنوان کرد: دستگاه قضایی استان با قاطعیت با هر گونه تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی برخورد نموده و متخلفان را به مجازات قانونی خواهد رساند.

    


افزایش ۱۵ درصدی عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک

اجرای طرح ترافیک ۹۸ در حالی از ۱۷ فروردین‌ماه در تهران آغاز شده که بر اساس تغییرات جدید، بهای عوارض طرح برای ساکنان محدوده ۵۰ درصد کمتر از بقیه شهروندان تعیین شده است.

طرح جدید ترافیک در دومین سال اجرا، تغییر چندانی نسبت به سال ۹۷ نداشته و تنها با تصویب شورای اسلامی شهر تهران نرخ ورود به طرح ترافیک به میزان ۱۵ درصد افزایش یافته است.

در طرح ترافیک سال ۹۸ امتیازاتی برای ساکنان محدوده طرح ترافیک و دارندگان معاینه فنی برتر در نظر گرفته شده که بر اساس آن، ساکنان محدوده طرح ترافیک پس از ثبت‌نام در سامانه «تهران من»، با ارائه سند مالکیت یا اجاره ملک خود به همراه فیش پرداخت شده عوارض نوسازی و پسماند به دفاتر خدمات الکترونیک شهر، علاوه بر یک‌بار خروج رایگان پیش از ساعت ۸:۳۰ و یک‌بار ورود رایگان پس از ساعت ۱۷ به محدوده، از تخفیف ۵۰ درصدی بهره‌مند خواهند شد. هم‌چنین حداقل نرخ ورود به محدوده طرح ترافیک بر اساس مصوبه شورای شهر برای خودروهای با معاینه فنی برتر و تردد در ساعات غیر اوج ترافیک در سال آینده ۱۴ هزار و ۴۹۰ تومان و حداکثر نرخ برای خودروهای بدون معاینه فنی برتر در ساعات اوج ۴۱ هزار و ۴۰۰ تومان خواهد بود.