شهرداری نورپردازی شبانه درختان را قطع کند

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران گفت: نورپردازی‌ شبانه درختان به آن‌ها آسیب می‌رساند از این رو شهرداری باید از انجام این کار صرف‌نظر کند.

زهرا صدراعظم نوری درباره آسیب‌های نورپردازی کردن درختان  برخی خیابان‌ها از جمله ولیعصر (عج)، اظهار کرد: درخت یک موجود زنده است و در طول روز اکسیژن تولید و دی‌اکسید کربن جذب می‌کند؛ وقتی شرایط را به‌صورت مصنوعی تغییر می‌دهیم و شرایط شب را تبدیل به روز می‌کنیم، اکوسیستم تغییر می‌کند و در  رشد و سرسبزی درختان اثر می‌گذارد.

وی ادامه داد: بنابراین درست نیست زیر درختان شب تا صبح چراغ‌های رنگی روشن باشد،‌ اگرچه این امر زیبایی ایجاد می‌کند اما آثار تخریبی زیادی دارد ضمن این‌که در خیابان ولیعصر که ثبت تاریخی شده، درختان ارزش بیشتری دارد و باید به هر صورت ممکن این درختان حفظ شوند.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران تصریح کرد: برای قطع این نورپردازی‌ها به شهرداری تذکر خواهیم داد؛ این نهاد باید فکر دیگری برای زیباسازی محیط شهری کند.

    


۵۰۰ محله آسیب‌خیز شناسنامه‌دار شدند

رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از اجرای فاز دوم طرح «پازک» در ۵٠٠ محله شهری و روستایی به منظور پیشگیری از اعتیاد زنان و کودکان خبر داد.

ماریت قازاریان  با بیان این‌که طرح «پازک» اقدام ویژه‌ای است که به موضوع «پیشگیری از اعتیاد در زنان و کودکان» می‌پردازد، افزود: این طرح شامل فعالیت‌های پیشگیری از اعتیاد در ۵٠٠ محله شهری و روستایی است.

وی با بیان این‌که این طرح در فاز اول در ١٢ استان اجرا می‌شود، اظهار کرد: دو گروه زنان و کودکان به این دلیل انتخاب شده‌اند که گروه‌های آسیب پذیر جامعه هستند و نسبت به گروه‌های دیگر بیشتر در معرض آسیب قرار می‌گیرند.

رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به این‌که از این ۵٠٠ محله در ابتدا یک شناسنامه کامل محلی تهیه شده است، تصریح کرد: در واقع یک دارایی سنجی کامل و جامع از ۵٠٠ محله‌ای که توسط خود استان‌ها انتخاب شده، تهیه شده است. هم‌چنین محلات مذکور نقاط خیلی آلوده نیستند، چراکه قرار است کارهای پیشگیری در سطح اولیه در آن‌ها انجام شود و اگر لازم بود وارد سطح دوم و سوم شویم.بنابراین محله‌هایی در استان‌ها انتخاب شدند که امکان فعالیت سطح اول پیشگیری در آن‌ها وجود داشته باشد.

    


رئیس اورژانس تهران:

زمان رسیدن اورژانس  ۱۶ دقیقه است

رئیس اورژانس تهران اعلام کرد: در حال حاضر زمان رسیدن اورژانس بر بالین بیمار تقریباً استاندارد و حدود ۱۶ دقیقه است.

دکتر پیمان صابریان با اشاره به این‌که اورژانس تنها ارگانی در کشور است که از ابتدا تا انتهای فعالیت امدادرسانی خود را به صورت رایگان انجام می‌دهد، گفت: ما در سطح کشور و سطح شهر تهران کمبودهایی داریم، اما پرسنل اورژانس با وجود تمام این کمبودها تلاش می‌کنند تا استانداردهای لازم را فراهم کنند.

وی گفت: از تجهیزات مورد استفاده ما کدهای ۲۴۷ و ۷۲۴ است که در حال حاضر روزانه حدود ۱۰ بیمار این خدمات را دریافت می‌کنند و جان‌شان نجات داده می‌شود.