معرفی ۵ خیابان برای «زیست شبانه» پایتخت از اردیبهشت ۹۸

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران از معرفی پنج محور توسعه زیست شبانه از سوی شهرداری تهران خبر داد. زهرا نژادبهرام در مورد مصوبه شورای شهر در مورد زیست شبانه در تهران با بیان این‌که موضوع زیست شبانه بسیار مهم است چرا که می‌توان از این فضا در راستای حل مشکلات شهر استفاده کرد، گفت: یکی از دستاوردهای گسترش زیست شبانه، حل مشکل فضاهای بی‌دفاع شهری است و هم‌چنین توسعه زیست شبانه موجب ارتقای امنیت و نشاط اجتماعی می‌شود. وی با بیان این‌که تمام تلاش‌مان این بود که در تصویب طرح حیات شبانه، به این سه مقوله (امنیت، نشاط و رفع فضاهای بی‌دفاع) توجه ویژه‌ای داشته باشیم، افزود: هم‌چنین توسعه زیست شبانه موجب فعال شدن اقتصاد می‌شود و بر همین اساس برای پویایی طرح مذکور، مذاکراتی با ناجا و سایر نهادهای مرتبط انجام دادیم تا این مهم توسعه یابد و خوشبختانه رویکرد ناجا هم در این زمینه مثبت بوده است. وی با بیان این‌که این طرح می‌بایست در ابتدا به صورت پایلوت اجرایی شود تا نقاط ضعف و قوت آن مشخص شود، گفت: شهرداری می‌بایست نسبت به معرفی ۵ محور یا خیابانی که امکان اجرای زیست شبانه در آن است، هرچه سریع‌تر اقدام کند تا مقدمات برپایی آن فراهم شود.

    


آغاز طرح «لبخند مهربانی عیدانه» بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی از آغاز طرح لبخند مهربانی عیدانه از ۲۷ بهمن تا 27 اسفند ماه در سراسر کشور خبر داد و گفت: مبالغ جمع‌آوری شده از سوی خیرین به شکل نقدی و غیرنقدی و در قالب بسته‌های غذایی بین نیازمندان سراسر کشور توزیع خواهد شد.

وحید قبادی دانا با بیان این‌که در ابتدای مهرماه سال جاری، ۹۵ میلیارد ریال کمک برای شروع سال تحصیلی جمع‌آوری شده است، گفت: از محل کمک‌های جمع‌آوری شده برای ۹۰ هزار دانش‌آموز نوشت افزار تهیه شده است.

قبادی دانا با بیان این‌که این بسته غذایی شامل حبوبات، تن ماهی، چای، روغن، ماکارونی، شیرینی و ... است، تصریح کرد: شهروندان با مشارکت در این طرح مسئولیت اجتماعی‌شان را انجام می‌دهند. هم‌چنین با پیشرفت‌های حوزه آی تی در پی آن هستیم تا اگر فردی قصد دارد به شخص خاصی یا منطقه‌ای خاص کمک کند بتواند فرد مورد نظر را غیر مستقیم شناسایی کرده و مبلغ مذکور، روی کارت بانکی فرد قرار بگیرد. هم‌چنین در پی آن هستیم تا از عزیزان خارج از کشور که دل‌شان برای ایرانیان می‌تپد بتوانند در این طرح مشارکت داشته باشند.

    


70 درصد اتوبوس های شهری فرسوده هستند

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: در حال حاضر از 22 هزار دستگاه اتوبوس شهری در کشور 16 هزار دستگاه معادل 70 درصد آنها فرسوده است.

مهدی جمالی‌نژاد روز شنبه در نشست خبری افزود: ناوگان درون شهری ازجمله اتوبوس‌ها پیر و فرسوده است و نیاز به بازسازی دارد؛ بر این اساس طرحی از سوی رئیس‌جمهوری برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور از سال 96 به اجرا گذاشته شد که طبق آن قرار است 19 هزار دستگاه به ناوگان اتوبوسرانی، 48 هزار دستگاه به مینی‌بوس‌ها و 6 هزار دستگاه به تعداد کامیون‌ها اضافه شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور معتقد است برای این‌که مردم را به سمت ناوگان حمل و نقل عمومی سوق دهیم، باید به بهبود وضعیت این ناوگان بیشتر توجه کنیم.