قرار بود دیروز مجمع تشخیص مصلحت نظام تکلیف لایحه پالرمو یا همان لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی را نهایی کند. غلامرضا مصباحی مقدم، عضو این مجمع و چند نفر دیگر از اعضای مجمع تشخیص این خبر را داده بودند. البته این اولین بار نبود، ششم بهمن نیز مجمع جلسه ای به این منظور گذاشت اما لایحه به رأی گیری نرسید. 

گزارش کمیسیون‌های سیاسی دفاعی و حقوقی و قضایی مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه شد و در ادامه روسای کمیسیون‌های قضایی و امنیت ملی مجلس و سپس وزرای امور خارجه و اقتصاد و نیز رئیس کل بانک مرکزی و معاون حقوقی رئیس‌جمهور دیدگاه‌های خود را به نمایندگی از مجلس و دولت مطرح کردند، اما ادامه بررسی‌ها و طرح دیدگاه‌های اعضای مجمع در مورد تعیین مصلحت درباره این لایحه به جلسه دیروز موکول شد که باز هم به تصمیم گیری نهایی نرسید. علی رغم جلسات مکرر و ساعت‌ها پرسش و پاسخ درباره این لایحه اما حساسیت موضوع به حدی بود که جلسه دیروز مجمع نیز تماماً به ادامه طرح نظرات موافقان و مخالفان این لایحه اختصاص یافت و فرصت به رأی‌گیری نهایی در باره نرسید. غلامرضا مصباحی‌مقدم روز گذشته در این باره به مهر گفت: در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت تعدادی از اعضا برای اظهار نظر و پرسش سئوالات خود ثبت نام کرده بودند ولی در این جلسه به علت کمبود وقت تعدادی از موافقان نظرات خود را مطرح کردند و صحبت کردن بقیه اعضا به جلسه بعد موکول شد.

جلسه دیروز مجمع برای رأی‌گیری نهایی لایحه پالرمو در حالی برگزار شد که دو تن از روسای قوا، علی لاریجانی و حسن روحانی غایب این جلسه بودند.