تبانی با گمرک برای قاچاق مشروب

محمد دهقان، نایب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در نامه‌ای به رئیس کل گمرک از تبانی یک شرکت حمل و نقل بین‌المللی و گمرک شهیدرجایی در قاچاق مشروبات الکلی پرده برداشت.  به گزارش مهر، در نامه وی آمده است: یک شرکت حمل ونقل بین‌المللی با پرداخت رشوه به برخی از کارکنان گمرک شهید رجایی بستری فراهم کرده است که اینگونه کالاهای قاچاق بدون ارزیابی و اسکن توسط دستگاه ایکس‌ری به صورت سازمان یافته تحت رویه ترانزیت خارجی به کشور وارد و به جای انتقال به گمرک سرخس جهت ترانزیت به کشور ترکمنستان، در انبارهای حاشیه شهر مشهد تخلیه شود.

    


دولت برای رفع ابهام FATF آماده است

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: نمایندگان دولت هفته آینده با اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام درخصوص رفع ابهامات و ایرادات دو لایحه مربوط به FATF در جلسه مشترک شرکت می‌کنند و بسیار امیدواریم که این لوایح در مجمع تایید شود. پیش از این نیز به اتفاق اسحاق جهانگیری، محمد جواد ظریف و عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی برای پاسخ به سوالات و ابهامات اعضای شورای نگهبان حضور پیدا کردیم و در مورد ابهامات این لوایح، به این شورا توضیح دادیم.

    


درباره حضور ایران در نشست ورشو تصمیم نگرفتیم

«آندری دودا»، رئیس‌جمهور لهستان روز چهارشنبه گفت که این کشور هنوز هیچ تصمیمی نگرفته است که آیا ایران را به نشست لهستان دعوت کند یا خیر؟  به گزارش ایلنا به نقل از جروزالم پست، مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، اخیرا اعلام کرد که قرار است یک  اجلاس جهانی ضدایرانی اواسط فوریه در لهستان برگزار شود تا در آن مسائل مربوط به خاورمیانه، به ویژه مسائل مربوط به ایران را مورد بررسی قرار دهند.

    


تجمع مقابل نهاد ریاست جمهوری

ظهر دیروز جمعی از خانواده‌های جانباختگان حادثه سانچی مقابل نهاد ریاست جمهوری تجمع کرده و خواستار پیگیری و بازگرداندن جنازه این عزیزان شدند.  به گزارش فارس، این عده با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار پاسخگویی وزرا و مسئولین دولتی در مورد سرنوشت جنازه عزیزانشان شدند.

    


لایحه جامع انتخابات در هیأت دولت تصویب شد

هیأت وزیران لایحه جامع انتخابات را تصویب کرد. به گزارش ایسنا، این لایحه بر مبنای سیاست‌های کلی اتنخابات ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و بررسی تجربیات پیشین در ایران و سایر کشورها و استفاده از فناوری‌های جدید در اجرای انتخابات تهیه و تدوین شده است که از جمله آنها می‌توان به اخذ و شمارش الکترونیکی آرا، شفاف‌سازی منابع هزینه‌های تبلیغاتی نامزدها، اشاره کرد.

    


روحانی ظرفیت بازگشت  به شرایط مطلوب را دارد

سیدرضا صالحی امیری از نزدیکترین مشاوران روحانی در دولت یازدهم به «انتخاب» گفت: با ظهور یک پدیده، سرمایه اجتماعی افزایش پیدا می‌کند مثل برجام و با بروز پدیده‌ای مثل افزایش نرخ ارز، گرانی و تورم، سرمایه اجتماعی کاهش پیدا می‌کند. افول سرمایه اجتماعی دولت غیرقابل‌انکار است، اما این سرمایه اجتماعی با پرداختن به دو بحث انسجام و کارآمدی قابل بازسازی و احیا است. آقای دکتر روحانی ظرفیت بازسازی شرایط فعلی برای بازگشت به شرایط مطلوب را دارد.

    


اعلام دریافتی مدیران  موجب آرامش جامعه می‌شود

رئیس مجلس از کمیسیون تلفیق خواست تا برای اعلام دریافتی مدیران روی سایت در سال آینده تمهیدی بیندیشند.  علی لاریجانی، در نشست کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ بر ضرورت اعلام دریافتی مدیران روی سایت تاکید کرد و گفت: این موضوع در قانون برنامه پیش‌بینی شده و دولت هم اقداماتی را شروع کرده، اما کامل نیست لذا باید برای تکمیل این اقدام تلاش‌هایی صورت گیرد، زیرا این امر باعث ایجاد آرامش می‌شود و جلو سوء‌استفاده را خواهد گرفت.