قائم مقام بنیاد ملی‌نخبگان از تفاهم با پلیس برای برخورد با دفاتر مهاجرتی و جلوگیری از مهاجرت سازمان یافته نخبگان خبر داد.

سید سلمان سیدافقهی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به ایجاد یک ارتباط خوب با پلیس در حوزه مهاجرت نخبگان گفت: در همین راستا قرار شده پلیس گذرنامه و مهاجرت یک نمایندگی و دفتر در بنیاد ملی نخبگان داشته باشد تا اطلاعات مربوط به ورود و خروج نخبگان و افراد مدنظر ما را به صورت آنلاین و کمتر از یکساعت در اختیار ما قرار بدهند.

وی درباره بازگشت نخبگان به کشور اظهار کرد: در همکاری با مجموعه‌های مختلف کشور در حوزه ورود و خروج نخبگان، الحمدالله اطلاعاتی داریم که نشان می‌دهد هر ساله حدود ٢ هزار نفر که در خارج از کشور تحصیل کرده اند، به کشور بازمی‌گردند.  به گفته سیدافقهی، براساس آمارهای بین‌المللی نسبت پزشکانی که در چندسال گذشته از کشور مهاجرت کرده نسبت به کل پزشکان، نه تنها رشد پیدا نکرده بلکه سیر نزولی داشته است.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان ضمن بیان این مطلب که آمارهایی که در بحث مهاجرت وجود دارد، خلاف فضایی است که در حال حاضر در کشور ایجاد شده است، گفت: به تازگی ٢ نفر از وزرای دولت قبل جوسازی بدی در حوزه مهاجرت انجام دادند و یکی از آنها عنوان کرده بود که از هر ۵ دانشجو که با او در ارتباط است، ٢ نفر قصد مهاجرت دارد این در حالی است که فضای واقعی این نیست و جهت دهی رسانه‌ای در این باره آب ریختن به اسیاب دشمن است. این حق را برای خودمان قائل هستیم که واقعیت را در خصوص مهاجرت به گوش مردم برسانیم.