جریمه پیاده‌ها به‌جای متخلفان ساختمانی!

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران، معتقد است قراردادن بلوک‌های سیمانی یا پلاستیکی در پیاده‌راه‌ها  شیوه درستی از اعمال قانون علیه متخلفان ساختمانی نیست.

بلوک‌های بزرگ سیمانی ابزار مدیران شهری برای متخلفانی ساختمانی است که ضوابط شهرسازی را رعایت نکرده‌اند، اما تعداد زیاد این بلوک‌ها در معابر و پیاده رو‌ها بیش از این‌که جریمه متخلفان ساختمانی باشد، جریمه عابران پیاده‌ای است که از این معابر کم عرض عبور می‌کنند. 

این بلوک‌های ساختمانی تاکنون مانعی برای تردد در ساختمان یا مغازه متخلف نشده است، آن‌ها با جابه‌جایی اندک این بلوک‌ها راه خود را پیدا می‌کنند، اما دشواری آن برای عابران پیاده است.

عضو سابق شورای شهر تهران درباره استفاده از این روش برای برخورد با متخلفان ساختمانی می‌گوید:«شهرداری تهران بنا به دلایل مختلفی اعم از پرداخت نکردن عوارض و یا خلافی و هم‌چنین تخلف در ساخت‌وساز، اقدام به قراردادن نیوجرسی در مقابل یک واحد تجاری می‌کند. 

به‌طورکلی هر واحد تجاری که چهارچوب و ضوابط شهری را رعایت نکند مشمول برخورد شهرداری خواهد شد و یکی از انواع برخورد با ساختمان‌های متخلف نیز قراردادن نیوجرسی در محل ورودی ساختمان‌ها است.

ابوالفضل قناعتی می‌افزاید:«بسیاری از مردم در برابر حقوق خود آگاه نیستند یا اگر آگاه باشند نیز این اراده برای پیگیری و تحقق حقوق خود را ندارند و اعتراض نمی‌کنند. این مساله باعث شده است موضوع نهادینه شود. این در حالی است که شهرداری تهران به هیچ عنوان حق سد معبر در پیاده‌راه یا ایجاد مانع برای شهروندان را ندارد و این خلاف قوانین حقوق شهروندی است و قانون شهرداری‌ها نیز این اجازه را نمی‌دهد اما نهادینه شده است.»

    


با حضور معاون وزیر دادگستری همراه بود

بررسی راهکارهای حل بحران‌های جنسی  در دنیا

پاتوق هفتگی «حل بحران جنسی و راه‌های عبور از آن» این هفته با حضور معاون وزیر دادگستری با موضوع بررسی راهکارهای حل بحران‌های جنسی در دنیا، امروز برگزار شد.

سلسله نشست‌های بررسی وضعیت «بحران جنسی و راه‌های عبور از آن» که هر هفته سه شنبه با حضور ایده‌پردازان، فعالان و اساتید برجسته این حوزه توسط کارگروه خانواده سفیر فیلم  برگزار می‌شود؛ این هفته با حضور محمود حکمت‌نیا معاون وزیر دادگستری، با موضوع بررسی راهکارهای حل بحران‌های جنسی در دنیا به همراه بحث و گفت‌وگو تشکیل شد.

این نشست‌ها در راستای ایجاد بستری برای هماهنگی اقداماتی که در مقابله با بحران جنسی انجام می‌شود، ایجاد شده است.

در این برنامه که هر هفته سه شنبه ساعت ۱۶ در مجموعه سفیرفیلم واقع در خیابان انقلاب، بین ابوریحان و فلسطین، بن‌بست سروش، پلاک ۲ تشکیل می‌شود، اساتید و ایده‌پردازان صاحب نظر به بیان ایده‌های خود در حوزه رفع بحران جنسی می‌پردازند.