کار و رشد اقتصادی  و شکاف جنسیتی

زنان بیش از نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند اما 40 درصد نیروی کار را دارا هستند. نابرابری جنسیتی در عرصه اقتصادی به طرق مختلف مشهود است: حقوق زنان تفاوت قابل توجهی با حقوق و دستمزد مردان دارد، زنان به‌طور معمول زمان کمتری کار می‌کنند که منجر به کاهش حقوق بازنشستگی و افزایش ریسک فقر در سالخوردگی می‌شود. 

«زنان، کارو رشد اقتصادی» عنوان گزارشی است از صندوق بین‌المللی پول که به مباحثی هم‌چون روند مشارکت نیروی کار به تفکیک منطقه، سیاست‌هایی برای ترویج مشارکت نیروی کار زن، دسترسی زنان به فرصت‌های شغلی، شاخص نابرابری جنسیتی، تاثیر نابرابری جنسیتی در اقتصاد، منافع اقتصاد کلان ناشی از برابری جنسیتی و موضوعاتی چون مبارزه با نابرابری درآمد، مقابله با نابرابری جنسیتی در خاورمیانه و ... را مورد بحث قرار می‌دهد.  بر اساس برآورد صندوق بین‌المللی پول، ایران به دلیل شکاف جنسیتی سالانه معادل 30 درصد از GDP ( تولید ناخالص ملی) خود را از دست می‌دهد.

    


پذیرش ۲۴ ساعته کارتن‌خواب‌ها در شب‌های زمستان

رئیس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از پذیرش ۲۴ ساعته کارتن‌خواب‌ها در گرمخانه‌ها خبر داد..

محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد وضعیت پذیرش کارتن‌خواب‌ها در این شب‌های سرد تهران با بیان اینکه شنبه‌شب ۱۹۲۱ نفر در گرمخانه‌های تحت پوشش شهرداری تهران پذیرش شدند، گفت: برای افرادی که مایل به حضور در گرمخانه‌ها نیستند اتوبوس‌هایی در میادین نزدیک به پاتوق‌ها در نظر گرفته شده است تا این کارتن‌خواب‌ها شب را در اتوبوس‌ها بماند.

وی با بیان اینکه آمادگی این را داریم با کف‌خوابی ظرفیت گرمخانه‌ها را تا دو برابر و بیش از ۴۰۰۰ نفر برسانیم گفت: متأسفانه در گذشته در شهرداری تهران سازه‌های استاندارد با ظرفیت‌های نرمال پیش‌بینی نشده است، اما حالا درصدد آن هستیم که حداقل نسبت به استانداردسازی شرایط موجود اقدام کنیم. محمدی افزود: طی بخش نامه ای تمامی گرمخانه ها در روزهای سرد سال به صورت ۲۴ ساعته فعال بوده و پذیرش کارتن خوابها را انجام می‌دهند.

    


معاون اداری تأمین اجتماعی اعلام کرد:

نحوه پیگیری عدم واریز «بسته حمایتی» 

تا عصردیروز باید مبالغ نقدی «بسته حمایتی» به حساب یارانه تمام مشمولان این سری از پرداخت بسته حمایتی واریز می‌شد، اما در صورت عدم واریز این مبالغ ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومانی، این افراد از دو طریق تعیین شده، می‌توانند این مشکل را پیگیری کنند  معاون اداری و مالی سازمان تأمین اجتماعی گفت: «این افراد از روز دوشنبه اول بهمن ماه می‌توانند با ارسال پیام به سامانه #4*4* وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پاسخ خود را دریافت کنند هم‌چنین مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین اجتماعی با شماره تماس 1420 آماده پاسخگویی به بیمه‌شدگان در مورد بسته حمایتی است.»