مدیرکل امور دارو وزارت بهداشت:

محدودیت‌های بانکی عملا دارو را هم تحریم کرده است

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: تحریم نشدن دارو سخنی زیبا اما دروغ است زیرا برای تامین دارو به فرآیندهای بانکی نیاز است؛ همه بانک‌های ایرانی هم تحت فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند و بنابراین عملا دارو و غذا نیز مشمول تحریم است. محمد عبده‌زاده افزود: اینکه همه بانک‌های ایرانی تحت فهرست تحریم‌ها قرار گرفتند، تامین غذا و دارو را تحت‌تاثیر قرار داده است بنابراین لازم است که بانک‌های خاصی برای تامین دارو مشخص شوند. وی اضافه کرد: مشخص شدن بانک‌های خاصی در ایران برای تامین دارو یک طرف قضیه است و لازم است بانک‌هایی در اروپا، کره جنوبی، ژاپن، ترکیه و تمام کشورهایی که با آنها معاملات دارویی داریم، از تحریم آزاد شوند تا پولی را که از ایران حواله می‌شود را بپذیرند و به شرکت‌های دارویی انتقال دهند. وی ابراز امیدواری کرد که به زودی فهرست بانک‌های ایرانی که از تحریم خارج می‌شوند، اعلام شود تا کار تامین دارو بدون مشکل انجام شود. مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو تاکید کرد: هنگامی که گفته می‌شود «دارو تحریم نیست» به آن معنا است که راه‌ها برای تامین دارو باز باشد و بنابراین این گفته دروغ محض است.

    


یک مسئول در ناجا خبر داد:

راه‌اندازی سامانه کنترل هوشمند گشت‌های نیروی انتظامی 

جانشین رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی گفت: سامانه کنترل هوشمند گشت‌های ناجا با هدف نظارت بر عملکرد گشت‌های پلیس و کنترل وضعیت وسایل نقلیه راه‌اندازی شد. سردار حمید عطایی در گفت وگو با ایرنا افزود: ارتقای توانمندی پلیس و اشاعه و ترویج فرهنگ استفاده ار روش‌های مدرن و استاندارد در ماموریت‌ها، نمایش برخط و غیر خط موقعیت جغرافیایی متحرک‌ها اعم از خودرو و موتورسیکلت از اهداف راه‌اندازی این سامانه است. وی گفت: گزارش‌گیری از سوابق حرکت متحرک‌ها روی نقشه جغرافیایی، برنامه‌ریزی مدیریتی در نحوه چینش و آرایش نیروهای پلیس برای اجرای طرح‌های مهار و سرعت در ارجاع نزدیکترین واحدهای گشتی 110 و اعزام سریع به محل از دیگر اهداف این سامانه است. وی در پاسخ به این پرسش که در صورت عدم رضایت مردم از نحوه برخورد کارکنان کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها به چه رده‌ای می‌توان مراجعه کرد، گفت: در این صورت مردم می‌توانند به مرکز نظارت همگانی بازرسی کل ناجا برای تسهیل مطالبات و رسیدگی به تظلمات با شماره تلفن 197 مراجعه و به صورت شبانه‌روزی شکایت، انتقاد و پیشنهاد خود را مطرح کنند.

    


افزایش غلظت ذرات معلق در هوای تهران

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است، گفت: امروز(۱۸ دی) هم به دلیل افزایش غلظت آلاینده‌ها از جمله ذرات معلق، هوای پایتخت برای گروه‌های حساس ناسالم خواهد بود.حسین شهبازی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: به‌تدریج همراه با تغییر وضعیت جوی در بعدازظهر، برخی ساعات همراه با وزش باد موثر به بزرگی ۳ تا ۵ متر بر ثانیه خواهد بود. همچنین دما روند کاهشی خواهد داشت و در برخی ساعات به دمای صفر درجه سانتیگراد می‌رسد. به گزارش ایسنا، در هوای ناسالم برای گروه‌های حساس که به رنگ نارنجی نشانه‌گذاری می‌شود، مقدار (AQI) بین ۱۰۱ تا ۱۵۰ قرار می‌گیرد  و در نتیجه آن گروه‌های حساس اثرپذیری بیشتری از آلودگی هوا خواهند داشت.