رییس کمیسیون سلامت  شورای شهر:

طرح جمع‌آوری مخازن پسماند از سطح شهر جدی نیست

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری‌ در خصوص مخازن زباله‌های پایتخت گفت: مخازن پسماند دارای یک سری مشکلات محیط‌زیستی هستند که به همین دلیل مساله جمع‌آوری آن‌ها مطرح شد، اما این موضوع خیلی جدی نیست. 

زهرا صدراعظم نوری، ادامه داد: این مخازن عاملی برای جذب حیوانات و حشرات موذی هستند و زباله‌ربایی نیز از طریق آن‌ها انجام می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: این مخازن روی رفتار شهروندان تاثیرگذارند. چراکه با وجود آن‌ها شهروندان در هر زمانی می‌توانند اقدام به ریختن زباله‌های خود کنند که این برای نظافت شهر خوب نیست. به همین جهت لازم است در خصوص این موضوع یک بازنگری صورت گیرد و بررسی شود که آیا برای سطل‌های زباله نیازی به جایگزین وجود دارد یا خیر؟ 

    


تعیین جرائم نقدی سنگین برای قطع‌کنندگان درختان 

رئیس مرکز مدیریت محیط زیست شهرداری تهران درباره برخورد با افرادی که اقدام به خشکاندن درخت می‌کنند، گفت: در یکی دو سال اخیر نرخ جریمه خشکاندن و قطع کردن درختان افزایش پیدا کرده است و مجازات‌ها با همکاری سیستم قضایی تشدید شده است. تاکنون نیز در دادسرای ویژه شهرداری به‌صورت هفتگی به این تخلفات رسیدگی می‌شود و جرائم نقدی بسیار سنگینی برای این متخلفان در نظر گرفته شده‌است. صدرالدین علیپور با اشاره به افزایش سرانه فضای سبز در برخی از مناطق تهران نیز گفت: در برخی از مناطق مانند منطقه ۱۰ و منطقه هفت که سرانه فضای سبز کم است، شهرداری تلاش می‌کند با زمین‌هایی که معارض دارد را خریداری و به سرانه فضای سبز منطقه اضافه کند. رئیس مرکز مدیریت محیط‌زیست شهرداری تهران هم‌چنین درباره ریختن سیمان پای درختان از سوی شهرداری تهران در منطقه ونک گفت: این خبر صحت ندارد و اصلا چرا شهرداری در حالی که سالیانه مبالغ زیادی برای نگهداری و ایجاد فضای سبز هزینه می‌کند دوباره اقدام به ریختن سیمان پای درختان کند. ممکن است این اقدام از سوی یک فرد انجام شده باشد اما این اقدام از سوی شهرداری نبوده است. 

    


یک مقام مسئول خبر داد:

بازگشت دو ایستگاه لرزه‌نگار  به مدار تهران

معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از عملیات تعمیر و راه‌اندازی مجدد دو ایستگاه لرزه‌نگاری شهر تهران واقع در ارتفاعات البرز مرکزی که ثبت و انتقال داده‌های مربوط به حرکات زمین را انجام می‌دهند، خبر داد. فاطمه صالح گفت: در حال حاضر شبکه رصد و پایش زمین لرزه‌های این سازمان از دو دستگاه لرزه‌نگار برخوردار است که ۱۵ سال از نصب آن‌ها در ارتفاعات البرز مرکزی واقع در اطراف سد ماملو و منطقه لپه زنک می‌گذرد و با توجه به زمان به نسبت طولانی بهره‌برداری و فرسودگی بخشی از تجهیزات که اخیرا منجر به از کارافتادگی این دو ایستگاه شده بود، طی عملیاتی ویژه پس از تامین تجهیزات مورد نیاز از جمله باتری خورشیدی و انجام تعمیرات لازم با استفاده از ظرفیت کارشناسان معاونت پیشگیری و کاهش خطرپذیری و صرفه جویی قابل توجه در هزینه‌های مترتب، بار دیگر بهره‌برداری از این دو ایستگاه آغاز شد و کار ارسال و رصد داده‌های زمین لرزه در شبکه ثبت زمین لرزه‌ها از سر گرفته شد.