وزیر کشور دولت اصلاحات درباره برخی مخالفت‌ها با شهردار شدن محسن هاشمی، گفت: هیچکس با شخص آقای محسن هاشمی مخالف نبوده و نیست. با خیلی از اعضای شورای شهر هم صحبت کردم و هیچکدام مخالف نبودند. دغدغه خیلی‌ها از شورای شهر و بدنه اصلاحات این بود که کسانی که آقای محسن هاشمی را تشویق می‌کنند شهردار شود تا آخر با او نمانند و ممکن است همان‌ها در شهرداری برای او مشکل‌ساز شوند.

موسوی لاری که مصاحبه مفصلی با ایرنا داشته و در بخشی از آن نیز به علت شهردار نشدن محسن هاشمی پرداخته، ادامه داده است: آقای افشانی زمانی که آمد 19 رای از 21 رای را کسب کرد. ولی در عزل و نصب‌ها با مخالفت عده‌ای مواجه شد. گروه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی در کشور وجود دارند و مخالفت می‌کردند. اگر به این مخالفت‌ها بدهی چند هزار میلیاردی شهرداری را بیفزاییم، باعث فلج شدن عملکرد شهردار می‌شود.

وی می‌افزاید: به علت اینکه آقای خاتمی به آقای محسن هاشمی علاقه داشته و دارد، مخالفت خود را با این موضوع بیان کرد. من از زبان آقای خاتمی می گویم که به آقای هاشمی گفت، شما ریاست شورا را در اختیار دارید و می‌توانید در تمشیت امور شهرداری و شورای شهر موثر باشید، اگر متولی مستقیم امور مدیریت شهری بشوید ممکن است همه مشکلات قبلی و بعدی پای شما نوشته شود. وی در ادامه راجع به شورای پنجم و انتخاب افراد متعدد برای شهرداری تهران نیز گفت: تعویض شهرداران حتما به آینده و اعتبار اصلاح‌طلبی لطمه می‌زند. به بعضی از آقایان گفتم اگر اختلاف سلیقه دارید تبدیل به جبهه‌بندی و تقابل جدید نشود. خوشبختانه شورای پنجم تاکنون عاقلانه و صبورانه عمل کرده است. اختلاف سلیقه دارند ولی آن اختلافات را قانونمند و حرفه‌ای در درون شورا حل و فصل می‌کنند. می‌توان گفت که تغییر شهرداران از قوه و قدرت شورای شهر خارج است.

وزیر کشور دولت اصلاحات همچنین گفت: داستان آقای نجفی به آن شکل برنامه‌ریزی و درنهایت مجبور به استعفا شد. در خصوص رفتن آقای افشانی و قانون منع بکارگیری بازنشستگان باید بگویم قانون قابل دفاعی نیست. آقای افشانی داشت با مدیریت شهر تهران آشنا می‌شد که با مانع و بهانه این قانون مواجه شد. مقصر رفتن آقایان نجفی و افشانی شورای شهر نبوده و نیست. شورای شهر در انتخاب شهردار جدید هم خوب عمل کرد. به هر حال از میان چند نفر یک نفر باید انتخاب می شد و شد.