رییس سازمان امور اجتماعی کشور خبر داد

انتشار اطلس اجتماعی تا پایان سال

رییس سازمان امور اجتماعی در حاشیه جلسه شورای اجتماعی کشور و در جمع خبرنگاران با بیان این‌که دستور جلسه دیروز (یکشنبه دوم دی‌ماه‌) به بررسی سیاست‌های سلامت اجتماعی کشور اختصاص داشت، گفت:  سال گذشته در جلسه شورای اجتماعی که در حضور ریاست جمهوری برگزار شد، بعد از ارائه سند سلامت روان در کشور، مصوب شد که  سندی هم  در رابطه با سیاست‌های سلامت اجتماعی تنظیم شود که دیروز اولین جلسه بررسی مقدمات این سیاست‌ها آغاز شد  و این روند ادامه‌ پیدا خواهد کرد. تقی رستم وندی ادامه‌ داد: نکته مهمی که مطرح است این است که در کشور ما متاسفانه طی چند سال اخیر بیشتر گفتمان آسیب‌های اجتماعی رواج پیدا کرده است و اولین ویژگی تدوین این سیاست‌ها این خواهد بود که ما باید بر گفتمان سلامت اجتماعی در کشور تاکید بیشتری کنیم و همواره‌ در قانونگذاری، نگارش و تدوین اسناد و سیاست‌ها، سلامت اجتماعی را مقدم بدانیم، زیرا در صورت تحقق سیاست‌های سلامت اجتماعی، در حوزه پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی، توفیقات بیشتری خواهیم داشت. به گفته رییس سازمان امور اجتماعی کشور، در جلسه آینده نتایج پیمایش اجتماعی کشور در صحن شورا مطرح خواهد شد و هم‌چنین باید ارتباط دبیرخانه سلامت اجتماعی که در سازمان بهزیستی مستقر است، با اعضای شورا ادامه‌ یابد و درنهایت نظرات تکمیلی اخذ شده و با اجماع و توافق حداکثری، سیاست‌های سلامت در کشور تدوین شود.

    


هاشمی در جمع خبرنگاران:

برنامه‌ای برای افزایش قیمت بلیت مترو نداریم

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه صدونهمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در مورد شایعاتی مبنی بر افزایش بلیط مترو تا ۱۰ هزار تومان، گفت: تصمیمی برای افزایش بلیت مترو وجود ندارد و موضوع مطرح شده از سوی عضو شورای اسلامی شهر تهران صرفا مبنی بر قیمت تمام شده مترو است. به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی افزود: کلیات دو طرح اولیه انتشار ۳۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت و کاهش معاونت‌ها و حذف مشاوران شهرداری در جلسه امروز به تصویب رسید. هم‌چنین به جزئیات انتشار ۳۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت در این جلسه رسیدگی شد و به جزئیات طرح کاهش معاونت‌ها و حذف مشاوران شهرداری در جلسه بعد رسیدگی می‌کنیم.  به گفته وی، موضوع تحقیق و تفحص از موسسه همشهری نیز به قوه قضاییه و تخلفات اداری آن به تخلفات اداری ارجاع داده می‌شود.

    


ممنوعیت خرید و فروش مجازی دارو

رییس پلیس فتای تهران بزرگ درباره انتشار آگهی‌هایی در مورد خرید و فروش دارو و محصولات دارویی در فضای مجازی گفت: براساس قانون، خرید و فروش محصولات دارویی در فضای مجازی عملی مجرمانه بوده و با آن برخورد خواهد شد. سرهنگ تورج کاظمی با بیان این‌که برای تهیه دارو باید به مراکز مجاز در داروخانه‌ها مراجعه شود، افزود: متأسفانه در مواردی دیده شده که افراد سودجو با تبلیغ و فروش محصولات دارویی در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده‌اند. وی با اشاره به مخاطرات خرید دارو در فضای مجازی گفت: علاوه بر احتمال کلاهبرداری از شهروندان، ممکن است داروهایی که به دست مصرف کننده می‌رسد تاریخ مصرف گذشته یا غیرمجاز و تقلبی باشد و به همین دلیل لازم است که دارو از مراکز مجاز و زیرنظر پزشک تهیه شود.