دستگیری 207 شرور خطرناک تهران

رییس پلیس پایتخت کشور در جریان طرح سراسری دستگیری اراذل و اوباش، ۲۰۷ نفر از اراذل و اوباش سطح پایتخت دستگیر شدند.

سردار حسین رحیمی در مرحله پنجم طرح سراسری اراذل و اوباش و مزاحمین محلات اظهار داشت: در جریان این طرح که به صورت سراسری انجام گرفت با تلاش ماموران پلیس امنیت تهران بزرگ ۳۶ قبصه اسلحه جنگی و شکاری و ۲ باند قاچاق سلاح‌های غیر مجاز و مواد مخدر متلاشی شدند. وی گفت: در جریان این طرح ۳۰ واحد صنفی که مراکز حضور اراذل اوباش بودند پلمب شده و یا در حال پلمپ است. همچنین ۹۸ بوستان و ۷۲ باشگاه بدنسازی علی رغم تذکراتی که به ان‌ها داده بودیم و محل تردد اوباش بودند نیز تعطیل شدند.

سردارحسین رحیمی در ادامه افزود: درجریان این طرح ۱۳ واحد صنفی متخلف که در این واحد‌ها تخلف می‌کردند مثل خرید و فروش مواد مخدر وامثالهم پلمپ شدند.

وی در ادامه افزود: حدود ۳۰ تا ۴۰ مرکز دیگر که محل حضور اراذل واوباش بودند یا مراکزی که درآن تخلفات دیگری صورت می‌گرفت پلمپ شدند و یا درحال پملپ هستند.

رئیس پلیس پایتخت گفت: در کل ۹۸ بوستان مورد پاکسازی قرار گرفت، ۷۲ باشگاه بدنسازی که علی رغم تذکرات و تعهد‌هایی که خودشان داشتند محل تردد و حضور اراذل و اوباش بود مورد بررسی قرار گرفت. ۱۸۱ قهوه خانه وسفره خانه نیز مودر بازرسی و بررسی قرار گرفت واین دسته از اراذل و اوباش که برای خانواده‌ها ومحله‌ها ایجاد مزاحمت می‌کردند دستگیر شدند. سردار رحیمی در ادامه افزود: ما تقریبا ۲ مورد آتش زدن خودرو‌های مردم را داشتیم در دو منطقه بهارستان و منطقه عبدل آباد که هردوی این گروه که البته گروه هم نبودند بلکه نفراتی بودند که تعدادی خودرو را به آتش کشیدند و دارای اختلالات روانی بودند که این افراد دستگیر شدند.

وی گفت: حدود ۸ گروه از افرادی که دستگیر شدند جزو گروه‌هایی هستند که یا درمحل تخریب ایجاد می‌کردند یا مزاحمت برای نوامیس ایجاد می‌کردند و یا در واحد‌های صنفی حضور داشتند که همه این افراد تماماً دستگیر شدند. خوشبختانه با دستگیری این افراد اقدام موثری دربرقراری نظم وامنیت درمحله‌های مختلف تهران را شاهد هستیم.

سردار رحیمی افزود: به نظر من درواقع بایستی برخورد‌ها برای اراذل واوباشی که تکرار جرم دارند و دستگیر شده وبه زندان رفته‌اند باید قوی‌تر باشد.

رئیس پلیس پایتخت گفت: متاسفانه هزینه جرم برای مجرمان خیلی پایین است، اما پلیس از کار خود عقب نمی‌نشیند و با قدرت با اراذل و اوباش برخورد می‌کنیم.

سردار رحیمی با بیان اینکه در میان اراذل و اوباش دستگیر شده دو نفر در سطح یک قرار دارند، افزود: اراذل واوباش سطح یک توسط پلیس امنیت پایتخت کنترل می‌شوند واین افراد باید به طور مکرر به پلیس امنیت مراجعه وتحت آموزش قرار بگیرند همه این افرادی که اینجا هستند دستگیر شده‌اند، تحت کنترل قرار گرفته‌اند همچنین درسطح دو و سه توسط کلانتری‌ها و پایگاه‌ها درحال کنترل هستند.

    


جزییات تیرباران مردی در اهواز

فرمانده انتظامی خوزستان از دستگیری عامل تیراندازی منجر به قتل در اهواز خبر داد.

سردار حیدر عباس‌زاده گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر وقوع تیراندازی منجر به قتل در یکی از مناطق اهواز، بلافاصله ماموران پلیس تحقیق و بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه پلیس مشخص شد که قاتل با یک قبضه سلاح جنگی به سوی فرد مقتول، تیراندازی و وی را مصدوم کرده که فرد مصدوم به علت شدت جراحات وارده فوت کرده است. مأموران انتظامی کلانتری 21 شهرستان اهواز با انجام اقدامات تخصصی بلافاصله مخفیگاه متهم را شناسایی و با هماهنگی قضائی در یک عملیات ضربتی وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی خوزستان با بیان اینکه در بازرسی ار مخفیگاه متهم اسلحه به کار رفته در قتل کشف شده، تصریح کرد: متهم در تحقیقات اولیه پلیس به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه خود را اختلافات شخصی عنوان کرد. متهم پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی راهی مرجع قضائی شد.