سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با تأکید بر اینکه بیشترین نوع کودک‌آزاری، کودک‌آزاری از نوع «غفلت» است، اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون ۲۱‌هزار‌و ۴۰۶ مورد کودک‌آزاری از طریق خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی گزارش شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش چندانی روبه‌رو نبوده است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حیدرهایی اظهار کرد: بر اساس آمارها، بیشتر گزارش‌های کودک‌آزاری از طریق تماس همسایگان با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی است. سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با تأکید بر اینکه مردم در صورت مشاهده هرگونه کودک‌آزاری فورا آن را به خط تلفنی ۱۲۳ اورژانس اجتماعی گزارش دهند و نسبت به موضوع بی‌تفاوت نباشند، قول داد اطلاعات تماس‌گیرندگان کاملا محرمانه باقی می‌ماند و افراد صرف اینکه ممکن است دچار دردسر شوند یا فرد مرتکب خشونت برای مردم نیز مزاحمت ایجاد کند، از تماس با ۱۲۳ خودداری نکنند؛ زیرا تمام اطلاعات افراد محرمانه باقی می‌ماند.

حیدرهایی تصریح کرد: در‌صورتی‌که کودکی در معرض آسیب قرار گرفته باشد، از سوی تیم‌های اورژانس اجتماعی مداخله صورت می‌گیرد. اگر نوع آسیب به حدی باشد که امنیت جانی کودک در معرض خطر باشد، طبق قانون حمایت از حقوق اطفال، باید بلافاصله از محل خطر جدا شده و حتی می‌توان تا سلب حضانت نیز پیش رفت.