روز گذشته در سیزدهمین روز فرو ریختن برج متروپل، پیکر چهل و دومین قربانی این فاجعه از زیر آوار بیرون کشیده شد.

در حالی که گمانه‌زنی‌های فراوانی در خصوص شمار مفقودان این حادثه و پیکرهای مفقود در آوار متروپل وجود دارد، بر اساس گزارش‌های میدانی به نظر می‌رسد تعداد مفقودان 11 تا 12 نفر باشند.

دیروز احسان‌ عباس‌پور، فرماندار آبادان در گفت‌وگو با جماران در محل حادثه ریزش ساختمان متروپل در خصوص اعلام توقف جمع‌آوری جسدهای مدفون اظهار کرد: «آواربرداری و جستجوی مفقودین همچنان ادامه خواهد داشت و هیچ خللی در این مساله نخواهد آمد. تلاش خود را خواهیم کرد که تمام آوارها برداشته شود و تمام مفقودین احتمالی را از زیر آوار خارج کنیم. مردم از نخستین لحظه در کنار ما بوده‌اند و به ما کمک کرده‌اند. شایعات در فضای مجازی بسیار زیاد است. مردم اخبار را از مبادی رسمی دنبال کنند تا مشکلی صورت نگیرد».

این در حالی است که وحیدی وزیر کشور اعلام کرده است که «فعالیت جمع‌آوری جسدهای مدفون در زیر آوار ساختمان متروپل آبادان به پایان رسیده است».

مشاهدات خبرنگار جماران حاکی از آن است که نیروهای امدادی به مراتب نسبت به روزهای گذشته کاهش پیدا کرده است و عملیات بیشتر با محور آواربرداری با ماشین‌آلات سنگین است.

همچنین در برخی گزارش‌های رسانه‌ای آمده است که «تمام آتش‌نشان‌ها و نیروهای هلال احمر شهرستان‌های معین عملیات خود را به پایان رسانده و محل حادثه را ترک کرده‌اند و تنها نیروهای آبادان و خرمشهر در محل هستند» که شاید پاسخی برای کم شدن تعداد نیروهای امدادی در محل حادثه است.

هنوز چشم انتظاریم...

 در حالی عملیات جستجو مفقودان رو به پایان است، که همچنان خانواده‌های قربانیانی که هنوز جسد آن‌ها پیدا نشده است، در برابر ساختمان متروپل به انتظار نشسته‌اند.

اغلب افرادی که هنوز در زیر آوار هستند، کارگران ساختمان متروپل هستند. تاکنون آمار دقیقی از تعداد افراد مفقودی منتشر نشده است. گرچه در فضای مجازی لیست‌های با نام افراد در حال انتشار است اما هنوز هیچ کدا‌م به صورت تایید یا رد نشده‌اند.

با این حال به نظر می‌رسد اغلب افراد در زیر آوار، از کارگران هستند. منصور عیدانی یکی از این کارگران است که هنوز جسد او کشف نشده است.  یکی از اعضای خانواده این کارگر می‌گوید: «یکی از بستگان ما به نام منصور عیدانی هنوز زیر آوار مانده است. بیش از ۱۲ روز که هیچ اطلاعی از او نداریم و نتوانستیم جسد او را پیدا کنیم».

عیدانی ادامه می‌دهد: «طبق آماری که از افرادی که در ساختمان متروپل شاغل هستند، گرفته‌ایم حدود ۱۱ تا ۱۲ نفر هنوز در زیر آوار هستند».

وی با اشاره به حضور خانواده‌‌های مفقودین در محل ساختمان متروپل عنوان می‌کند: «خانواده‌ها با گذشت این همه روز همچنان در محل حادثه متروپل حاضر می‌شوند و کماکان چشم انتظار عزیزان خود هستند».

عیدانی بیان می‌کند: «حدود ۱۲ روز است که خانواده‌ها داغ‌دار شده‌اند و تمام این مدت جسد هم پیدا نشده است و این غم و ناراحتی خانواده‌ها را چندبرابر کرده است».او ادامه می‌دهد: «امروز مادر خود منصور به محل حادثه آمد که واقعا صحنه بسیار ناراحت کننده‌ای بود و قابل بیان و توصیف نیست. نمی‌دانم با چه زبانی بگویم که چقدر صحنه غمگینی بود».وی می‌گوید: «منصور عیدانی کارگر ساختمان متروپل است و یک کودک سه ساله هم دارد و حدود یک هفته پیش از حادثه، در این ساختمان مشغول به کار شده است».

عیدانی با اشاره به این‌که اغلب کارگران متروپل از وضعیت اقتصادی ضعیفی برخوردار هستند، تصریح می‌کند: «از مسئولان خواستاریم به خانواده‌های قربانیان بیشتر رسیدگی و‌ توجه شود و تامین بیمه و معیشت فرزندان و بازماندگان قربانیان ساختمان را در دستور کار خود قرار دهند».

شهردار آبادان استعفا کرد

به دنبال ریزش ساختمان متروپل آبادان و انتشار خبرهایی از منابع قضایی مبنی بر بازداشت شهردار فعلی، سرانجام «حسین حمیدپور» شهردار آبادان استعفای خود را تقدیم اعضای شورای شهر آبادان کرد و اعضای شورا با استعفای حمیدپور موافقت کردند تا زمینه کنار رفتنش از شهرداری آبادان فراهم شود.