وزیر بهداشت با اشاره به الزامات بازگشایی مدارس و با تأکید بر اینکه انجام واکسیناسیون به منزله بازگشایی مدارس نیست، گفت: برای بازگشایی مدارس لازم است هر دو دز واکسن تزریق شود، بنابراین توصیه ما این است که دانش آموزان به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

افراد زیر 18 سال واکسن سینوفارم دریافت می‌کنند

سید حیدر محمدی، مدیرکل امور دارویی سازمان غذا و دارو نیز اظهار کرد: در رابطه با واکسن مورد استفاده برای سنین زیر ۱۸ سال، واکسن سینوفارم توسط سه کشور مجوز مصرف اضطراری گرفته و اکنون در امارات، چین و بحرین مصرف می‌شود و در کشور ما هم مطالعات بالینی آن در حال انجام است.

محمدی اضافه کرد: حدود ۵۸ میلیون دوز واکسن کرونا وارد کشور شده است که بخشی از آن واکسن‌های سینوفارم و قابل استفاده برای سنین زیر ۱۸ سال است که همان واکسن سینوفارم بزرگ‌سالان است.

او گفت: تولید کننده واکسن کوبایی هم انستیتو پاستور است و در داخل کشور تولید می‌کند و بخشی از فناوری متعلق به کوبا است. با توجه به اینکه در کوبا مجوز صادر شده است، ما با مطالعه بالینی در کشورمان برای زیر ۱۸ سال می‌توانیم مجوز را صادر کنیم.

باز شدن سامانه نوبت‌دهی واکسن کرونا برای دانش‌آموزان

سامانه نوبت‌دهی واکسن کرونا salamat.gov.ir برای دانش‌آموزان سال آخر متوسطه دوم (متولدین ۱ مهر ۱۳۸۲ تا ۱ مهر ۱۳۸۳) باز شد.

بنابر اعلام مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، حضور دانش‌آموزان در مراکز واکسیناسیون صرفاً بر اساس نوبت‌دهی از طریق این سامانه خواهد بود. واکسیناسیون دانش‌آموزان سایر مقاطع تحصیلی در روزهای آینده و پس از باز شدن سامانه نوبت‌دهی برای این عزیزان خواهد بود.

 همچنین وزارت بهداشت اعلام کرد: از دانش‌آموزان عزیز و خانواده‌های ایشان صمیمانه تقاضا می‌کنیم برای جلوگیری از شلوغی، معطلی و احتمال ابتلا در مراکز واکسیناسیون، صرفاً در زمان نوبت ثبت شده در سایت به مراکز مراجعه و از حضور بدون نوبت جدا خودداری فرمایند.