آمار فوتی‌های کرونا وارد کانال 400 تایی شد و به گفته برخی از مسئولین این تازه اول راه است و پیک چهارم با شدت بیشتری در حال پیشروی است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت از روز شنبه تا ظهر یکشنبه ۴۰۵ بیمار کووید-۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و بیش از 21 هزار نفر به بیماری کووید-19 مبتلا شدند.

هنوز به قله پیک چهارم نرسیده‌ایم

به گفته معاون بهداشت وزارت بهداشت و سخنگوی ستاد ملی کرونا فعلاً از وضعیت قرمز خارج نخواهیم شد. علیرضا رئیسی، همچنین در مقایسه پیک سوم و چهارم کرونا گفته است که در اوج پیک سوم یعنی در قله پیک قبلی، ۲۳ هزار بستری داشتیم، اما در حال حاضر که هنوز به قله پیک چهارم نرسیده‌ایم، ۴۳ هزار بستری داریم. پیش‌بینی ما این است که این میزان به حدود ۶۰ هزار بستری می‌رسد.

رئیسی افزود: بر این اساس بحث تمدید محدودیت‌ها تا پایان هفته ادامه می‌یابد و بر اساس آن دوباره پنجشنبه این هفته برای چگونگی محدودیت‌ها  تصمیم می‌گیریم. پیش‌بینی ما این است که حدود دو هفته دیگر شاید ما به قله یا پیک نهایی موج چهارم برسیم. البته تفاوت این است که حتی اگر به پیک برسیم و روند ثابت شده یا نزولی شود، حالاحالاها از وضعیت قرمز خارج نخواهیم شد.

تهران روزانه 130 فوتی ناشی از کرونا دارد

آمار فوت‌ها در تهران بالاست و هر روز بر تعداد جان‌باختگان اضافه می‌شود. در همین رابطه روز گذشته رئیس شورای شهر تهران نسبت به تشدید تلفات کرونایی در تهران ابراز نگرانی کرد. محسن هاشمی در این باره افزود: رسیدن آمار تلفات تهران به بیش از 130 نفر روزانه و روند افزایشی آن، از بازگشت شرایط وخیم پاییز گذشته خبر می‌دهد و متأسفانه محدودیت‌های دیرهنگام ایجاد شده نیز تاکنون تاثیرگذار نبوده است و لذا باید قرنطینه کردن بخش عمده‌ای از فعالیت‌ها را در نظر گرفت.

او همچنین از مسئولین خواست تا مسئله واکسیناسیون پرسنل صف مقدم شهرداری تهران را که بدون تعطیلی و وقفه در حال خدمت رسانی و در معرض ابتلا به بیماری کرونا هستند ازجمله پاکبانان، کارگران میدان‌های میوه و تره‌بار، کارکنان شهروند و پرسنل بخش سلامت شهرداری را به‌صورت جدی پیگیری کنند.

آخرین خبرها از واکسن کرونای ایرانی

روز گذشته عضو کمیته ملی واکسن COVID-19 آخرین اقدامات و دستاوردهای دسترسی به واکسن کرونا تولید داخلی را تشریح کرد.

دکتر مصطفی قانعی درباره آخرین اخبار پیرامون واکسن‌های ایرانی کرونا، گفت: واکسن‌های تولید داخل دو دسته هستند. دسته اول واکسن‌هایی که تمام اقدامات آن در داخل کشور انجام می‌شود و دسته دوم واکسن‌هایی که مشترکا با خارج از کشور کارش پیش می‌رود؛ در این گروه فناوری تولید در خارج از ایران شکل گرفته و قرار است در داخل ایران تولید شوند. در مورد واکسن‌های تولید مشترک ۳ واکسن داریم که فناوری آن در خارج از کشور توسعه یافته و فاز سوم آن در ایران انجام خواهد شد.

او افزود: در مورد واکسن‌های ایرانی که از ابتدا و فاز یک در کشور کارشان آغاز شد، واکسن‌های کووایران برکت، کووپارس و فخرا را داریم که مجوز کار آزمایی بالینی اخذ کردند و مراحل کارآزمایی بالینی را طی می‌کنند. از این تعداد دو واکسن با شیوه ویروس غیر فعال و یکی با شیوه پروتئین نو ترکیب تهیه شده است.