مدتی است که مسئولان توانسته‌اند با ایجاد محدودیت‌ها تاحدی کرونا را کنترل کنند. کم کردن ساعات کاری، محدودیت شبانه، دورکاری کارمندان، جلوگیری از ترددهای بین‌شهری و ... باعث شده تا آمار ابتلا و مرگ‌ومیر براثر بیماری کووید-19 کاهش پیدا کند.

روز گذشته نیز رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران از کاهش چشمگیر آمار مرگ‌ومیر و ابتلا در کشور و به‌ویژه در تهران طی دو ماه اخیر خبر داد و گفت: در تهران از ابتدای آذرماه تاکنون، شاهد کاهش ۷۹درصدی آمار مرگ‌ومیر بوده‌ایم.

به گفته علیرضا زالی در این بازه زمانی میزان بستری در بخش مراقبت‌های ویژه نیز کاهش ۴۱درصدی داشته است. او گفته است که این کاهش آمار در هفته‌های دی‌ماه نیز پیوسته و پویا ادامه داشته؛ به‌طوری‌که در هفته سوم نسبت به هفته دوم دی‌ماه ۷.۵درصد کاهش در میزان مرگ‌ومیر و ۱۱.۵درصد در میزان بستری گزارش‌شده است.

باز شدن تالارهای عروسی و برپایی مجدد نماز جمعه

دیروز انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران هم خبرهای خوبی از آبی شدن 6 شهرستان استان تهران داشت. به گفته او البته شرایط استان تهران با توجه به ساختارهای مختلف، شکننده است؛ ازاین‌رو هرگونه عادی انگاری شرایط را دشوار خواهد کرد.

او همچنین در واکنش به بازگشایی مدارس در مناطقی که کرونا تحت کنترل قرارگرفته گفته است که پیشنهاد مشخص در مورد بازگشایی مدارس با توجه به اینکه میانگین سرانه دانش‌آموزی در کشور ۲۳ نفر و در استان تهران بیش از ۴۰ نفر است، تداوم تعطیلی تا ایام عید است.